Cyberpunk 2077 bez opcji konkretnego wyboru płci. Wiemy dlaczego
Jakiś czas temu proces tworzenia postaci w Cyberpunku 2077 został przebudowany i to co widzieliśmy na poprzednich materiałach nie jest już aktualne. Nie ma opcji wyboru płci. A przynajmniej w takim klasycznym tego rozumieniu.
Od niedawna wiadomo, że niezależnie od tego, jak ukształtujemy wizualnie postać, będziemy mieli dowolność przy wyborze głosu postaci. Kobiecy lub męski, wszystko jedno czy nasz bohater będzie drobny z cechami kobiecymi czy od razu po pierwszym rzucie oka wydawałby się męski.
Cyberpunk 2077 z większą dowolnością przy kształtowaniu bohatera
Nieco pogląd na sprawę rozjaśniła jedna z osób pracująca nad grą. Chodzi o Marthe Jonkers, która jest grafikiem pracującym nad szkicami koncepcyjnymi i udzieliła wywiadu brytyjskiemu Metro. Odpowiedziała, że nie trzeba już wybierać płci. Po prostu będzie to wybór budowy ciała, a nie decyzja odnośnie płci. Zaznaczyła, ze ekipa chce, aby gracze mogli sami swobodnie decydować o tworzonej przez siebie postaci.
Jak sięgnąć pamięcią, to nie jedyny tego typu przypadek w grach RPG. Chociażby w klasycznym już Baldur’s Gate z 1998 roku mieliśmy wybór płci postaci, ale pewne cechy ustawialiśmy niezależnie. Po przebrnięciu przez statystyki i cechy, mogliśmy dać naszemu bohaterowi dowolne imię, ale przede wszystkim portret i głos zarezerwowany zarówno dla męskich jak i żeńskich postaci, niezależnie od naszego wyboru płci.
Chociaż w tym wypadku była to raczej kwestia uproszczenia systemu tworzenia bohatera (brak filtrów) niż celowy zabieg twórców Baldur’s Gate (podobna sytuacja miała też miejsce w innych grach RPG).
Kreacja postaci w Cyberpunk 2077 to oczywiście coś więcej niż ten lekki przykład, ale pokazuje, że nie ma się co oburzać, pewne cechy łączące jedną i drugą płeć zdarzały się już w grach i oczywiście mowa o opcjonalnym wyborze, a niekonieczności stworzenia charakterystyki postaci mieszającej cechy męskie i żeńskie.