Trwa ładowanie...

Bezkonkurencyjny "Fortnite", obłędne recenzje "Red Dead Redemption 2". To grzało w grach w 2018

Jak co roku nadszedł czas podsumowań. Tym razem dotyczą one tego, jak sektor gier poradził sobie w mijającym roku. A tutaj wzrosty, wzrosty, wzrosty, okraszone symboliczną nutką spadków.

Bezkonkurencyjny "Fortnite", obłędne recenzje "Red Dead Redemption 2". To grzało w grach w 2018Źródło: Materiały prasowe
d3rb7ds
d3rb7ds

Wartość całego światowego rynku gier wyniosła w 2018 roku 134,9 miliarda dolarów, wylicza serwis Game Industry. To 10.9-procentowy wzrost w porównaniu z 2017 rokiem. Zyskali niemal wszyscy, poza grami przeglądarkowymi, których wartość spadła o prawie 15 proc. Dochód pecetów oraz konsol wyniósł natomiast łącznie ponad 51 miliardów dolarów. I to tylko ze sprzedaży cyfrowej.

Kolejnym elementem, który nie może zostać pominięty, jest "Fortnite". Gra od Epic była absolutnym fenomenem 2018 roku, co potwierdzają zresztą liczby. Publikacji na temat tej produkcji było łącznie 69250. Na drugim miejscu znalazł się główny konkurent, "PUBG", z liczbą publikacji wynoszącą 41041. Podobnie było na YouTubie - pierwsze trzy miejsca wśród najpopularniejszych wideo growych to trailery kolejnych dodatków do produkcji Epic. Na Twitterze o "Fortnite" wspomniano ponad milion razy. Za to najwyżej ocenianą grą (średnia na Metacritic 97) była "Red Dead Redemption 2".

Najszybciej na cyfrową przecenę trafiła natomiast gra "Battlefield V" – zaledwie 10 dni po premierze można było trafić na promocję. Najdłużej cenę podstawową trzymał z kolei "Marvel's Spider-Man", które nie był przeceniany do aż 70 dni po premierze.

Na koniec porozmawiajmy... znowu o pieniądzach. Łączna pula nagród w tegorocznych turniejach esportowych wyniosła ponad 140 milionów dolarów. Natomiast osoba pracująca w sektorze branżowym zarabiała średnio 50,542 dol.

d3rb7ds
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3rb7ds
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj