Bariera 1000 FPS pokonana. Polacy pobili rekord w DOOM Eternal
Polacy wzięli sprawę w swoje ręce i podjęli się wyzwania rzuconego przez jednego z twórców Dooma. Zasugerował on, że w grze DOOM Eternal można osiągnąć 1000 klatek na sekundę. Firma x-kom razem z Bethesdą zmierzyła się z tym wyzwaniem i osiągnęła sukces, którym podzielono się w czasie QuakeCon.
DOOM Eternal może działać z szybkością 1000 klatek na sekundę, chwali się x-kom w swojej informacji prasowej. Udowodnili to Polacy, którym rekord udało się pobić w częstochowskiej siedzibie firmy x-kom. Zaangażowany był Piotr "Lipton" Szymański oraz Marcin "ryba" Rywak – wicemistrz Świata i mistrz Europy w podkręcaniu komputerów.
Jak łatwo się domyślić, podczas próby komputer działał na skraju swoich możliwości. Niezbędne było wykorzystanie chłodzenia ciekłym azotem, którego w czasie bicia rekordu zużyto 50 litrów. Cała próba została oczywiście zarejestrowana na filmie, a jego premiera miała miejsce 8 sierpnia w czasie targów QuakeCon. Nagranie można zobaczyć w serwisie YouTube:
1000FPS W DOOM Eternal? 👿 | Lipton i Ryba próbują pobić rekord ilości klatek w grze
"Upraszczając, możemy powiedzieć, że we współczesnym świecie gier, 60 klatek na sekundę to jest standard" – tlumaczy Kamil Szwarbuła, rzecznik prasowy x-komu. "Ludzkie oko widzi z prędkością około 200 FPS-ów, u pilotów myśliwców ta liczba sięga nawet trzystu. Pięciokrotnie przekraczając szybkość percepcji przeciętnego, ludzkiego oka nie sprawiamy, że ten obraz staje nieporównywalnie lepszy. Tu chodzi o Igrzyska, o złoty medal, o rekord Świata" – dodaje.
IEM 2019. Anna Kaźmierczak, kobieca strona pracy w Intelu. Wywiad.
Rekord osiągnięty dzięki firmie x-kom nie był jedyną atrakcją, która towarzyszyła graczom śledzącym targi QuakeCon. Zaledwie wczoraj pisaliśmy o możliwości odebrania darmowych kopii gier Quake oraz Quake 2, co wciąż jest aktualne. Warto zatem sprawdzić szczegóły.