"Anno 1800", czyli budowanie miasta w erze przemysłowej

Uwielbiana przez graczy seria o budowaniu miast powraca. Tworzyliśmy osiedla w czasach odkryć geograficznych, niedalekiej i całkiem dalekiej przyszłości. Teraz wracamy do 1800 roku. Czekają na nas kamienice, wielkie huty i... protesty.

Kadr z trailera gry "Anno 1800"
Źródło zdjęć: © Ubisoft
Barnaba Siegel

Nie będe ukrywał, "Anno" to jedna z moich ulubionych serii wszech czasów. Czemu? Bo łączy spokój rozbudowy miasta i kolonialnych plantacji z historycznym płaszczykiem. Tworzymy piękną osadę i zasiedlamy kolejne wyspy, w rytm kojącej, klasycznej muzyki. W ostatnich latach twórcy zmienili kierunek, bo wraz z odsłoną "2070" i "2205" wysłali nas w przyszłość. Teraz wracają do korzeni. No, prawie...

W najnowszej odsłonie również zbudujemy od postaw wioskę, którą z czasem zamienimy w ogromne, prosperujące miasto. Ale tym razem przeniesiemy się w erę węgla, pary i stali. Krótki trailer daje nam jednak bardzo małe wyobrażenie o tym, czym będzie różniło się "Anno 1800" od poprzedników. Więcej twórcy pokazują na trwających do 26 sierpnia targach Gamescom w Niemczech. Widea z rozgrywką już trafiły do internatu, jedno z nich zobaczycie poniżej.

Co nowego?

Pierwsze, co zwraca uwagę, to przestrzeń. W wielu poprzednich częściach kolonizowaliśmy niewielkie wyspy. Tu ląd pod zabudowę wydaje się ogromny. Skupimy się zatem na budowie ogromnych osiedli. W końcu historycznie XIX wiek to duża migracja ludzi ze wsi do miast.

Kolejna rzecz - rozwój przemysłu ciężkiego. Stworzymy osobne sektory przeznaczone na olbrzymie huty i fabryki, a "dzielnice" połączymy ze sobą ciągiem torów kolejowych, po których puścimy kolejkę z wagonami. Na nagraniu wygląda to świetnie!

Wrażenie robią też ogromne centra miast oraz porty - pełne stalowych elementów. Ale to już czyste detale. Ważniejszy jest obrazek pokazujący domy mieszkańców obwieszone strajkowymi hasłami. Są także uliczne zamieszki, które przeradzają się w regularnej starcie z wojskiem. To oznacza jedno - w "Anno 1800" większe niż do tej pory znaczenie będzie miało zadowolenie mieszkańców.

A gdy rozwiązamy społeczne problemy, wrócimy do milszych momentów. Na przykład rozbudowywania atrakcji dla mieszkańców w postaci gigantycznego zoo. I co o tym wszystkim sądzić? Ja powiem jedno - jestem zauroczony. Czuję, że to będzie odsłona serii "Anno", na jaką czekam od dawna!

Obraz
© Ubisoft

Wybrane dla Ciebie

War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy