Trwa ładowanie...

80 mln zł na rozwój polskiego przemysłu gier

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło w czwartek
konkurs w ramach programu sektorowego GAMEINN. Twórcy gier będą mogli starać o dofinansowanie z
puli 80 mln zł. Dyrektor NCBR podkreślił, że gry nie są tylko grami, ale tworzą pewną kulturę.

80 mln zł na rozwój polskiego przemysłu gierŹródło: CD Projekt
d2w1b7n
d2w1b7n

- Program GAMEINN wpisuje się w kolejny z serii priorytetów, którym jest stawianie na innowacyjność - powiedział podczas konferencji prasowej Jarosław Gowin, wicepremier minister nauki i szkolnictwa wyższego. - Z wielką satysfakcją odnotowuję, że uruchamiamy program w kolejnym precyzyjnie zdefiniowanym sektorze gospodarki. Tam, gdzie dany sektor przekracza pewną masę krytyczną, gdzie widzimy duży potencjał wzrostu konkurencyjności, wzrostu obrotów, tam pojawia się interwencja publiczna, czyli właśnie te precyzyjnie wymierzone przez NCBR środki na jego rozwój - dodał.

O potencjalnym wpływie rynku gier na inne sektory gospodarki mówił z kolei prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

- Gry to nie są tylko gry - powiedział. - To jest element wytwarzający pewną kulturę i środowiska, które w sposób bardzo zdecydowany mogą się w przyszłości przyczynić również do bezpieczeństwa państwa, do uzyskania przewag konkurencyjnych innych przemysłów - ocenił. Wskazał, że obecnie "mówimy o konieczności tworzenia różnego rodzaju symulatorów, wirtualnej rzeczywistości, która wyprzedzi nieraz bardzo skomplikowane prototypy". Jego zdaniem "umożliwi ona potencjalnemu nabywcy podjęcie decyzji o zakupie sprzętu nieraz bardzo odległego od gier; to mogą być zaawansowane maszyny górnicze, sprzęt, który wykorzystywany bywa przez armię".
- Potrzebne są do tego te same kompetencje - podkreślił.

Jak dodał Adam Kiciński, prezes CD Projekt, reprezentujący Porozumienie Polskie Gry, wnioskodawcę programu GAMEINN, "polskie firmy radzą sobie na rynku coraz lepiej".
- Polskie gry zaczynają być ambasadorem nowoczesnej polskiej gospodarki, jest to towar pod każdym względem eksportowy. W naszej branży prace badawczo-rozwojowe to jest klucz do sukcesu, każda nowa gra musi być we wszystkich istotnych obszarach lepsza od gier wymyślonych dotychczas. Ze swej natury prace badawczo-rozwojowe są niesamowicie ryzykowne - powiedział Kiciński i dodał, że dofinansowanie z konkursu może pomóc zwłaszcza firmom mniejszym, z ograniczonym kapitałem.

d2w1b7n

Środki dostępne w ramach GAMEINN mają posłużyć na opracowanie i rozwój technologii takich jak budowa wieloplatformowych silników grafiki, mapowanie rzeczywistych obrazów, modelowanie 3. na potrzeby światów wirtualnych czy wykorzystanie w grach sztucznej inteligencji.

Przedsiębiorcy działający w branży gier będą mogli składać wnioski o dofinansowanie badań przemysłowych i prac rozwojowych od 1 czerwca do 1. sierpnia 2016 r. W konkursie mogą brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw składające projekty o wartości od 500 tys. do 20 mln zł.

Program GAMEINN wspierający polskich producentów gier wideo powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, reprezentowanego przez CD Projekt, twórcę bestsellerowej gry "Wiedźmin". Sygnatariuszami porozumienia są także: Techland, CI Games, Artifex Mundi., Vivid Games, 1. bit studio, Bloober Team, The Farm 51, Fuero Games.

d2w1b7n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2w1b7n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj