Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
Juliusz Czarnecki
19-09-2018 12:42

7LEVELS – Castle of Heart (Nintendo Switch). Historia powstania gry

Kiedy zakładaliśmy nasze studio, od początku wiedzieliśmy, że chcemy tworzyć gry przede wszystkim dla fanów platform Nintendo, ponieważ sami nimi jesteśmy i znamy ten rynek.

7LEVELS – Castle of Heart (Nintendo Switch). Historia powstania gryŹródło: Materiały prasowe
d2w1b7n
d2w1b7n

Pomysł na Castle of Heart zrodził się w naszych głowach pod koniec 2016 roku, kiedy do sieci wyciekły pierwsze wzmianki na temat nowej, hybrydowej konsoli Nintendo, wtedy znanej jeszcze pod kryptonimem NX. Chcieliśmy dać graczom możliwość zagrania w platformową grę akcji, która łączyłaby klasyczny styl rozgrywki platformówek z lat 90-tych z miłą dla oka, trójwymiarową oprawą wideo, dorosłym klimatem i świeżymi mechanikami.

Pracę nad grą rozpoczęliśmy dosłownie w kilka osób. Aby zdobyć fundusze na dokończenie projektu, przedstawialiśmy prototyp wielu inwestorom. Na początku ciężko jednak było przekonać kogokolwiek do tego, że nowa konsola Nintendo - marki dość słabo kojarzonej w Polsce, może odnieść tak spektakularny sukces. Warto tutaj dodać, że Switch do tej pory sprzedał się w ponad 20 milionowym nakładzie, co stanowi swoisty rekord w porównaniu z konkurencją od Sony czy Microsoftu.

Projekt z miesiąca na miesiąc zaczynał się rozrastać, a my przyjmowaliśmy kolejnych ludzi do pracy nad Castle of Heart. Gra początkowo miała oferować 2 do 3 godzin rozgrywki i zdecydowanie uboższy wachlarz możliwości.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Niemniej dzięki ogromnemu zaangażowaniu wszystkich członków studia oraz kilku świeżych pomysłów w ciągu roku udało się stworzyć grę, która oferuje ponad 7 godzin rozgrywki i kilka bardzo nietuzinkowych rozwiązań.

d2w1b7n

Warto także dodać, że w grze przemyciliśmy sporo nawiązań do starosłowiańskich podań i legend, co od początku było naszym zamiarem, ponieważ idealnie pasowało do historii rycerza, który został zaklęty w kamienny posąg.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Na rynku mamy do czynienia z wieloma platformówkami stylizowanymi na pixel art, czy takimi, które przeznaczone są dla młodszego odbiorcy. W obrębie tego gatunku brakowało nam natomiast gier z nieco mroczniejszym klimatem, tytułu, po który mógłby sięgnąć także starszy gracz pamiętający czasy takich hitów, jak Castlevania czy Ghost'n'Goblins. Szczególnie w przypadku nowej platformy Nitntendo.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Niemniej nie opieraliśmy się na wykorzystywaniu po raz kolejny tych samych pomysłów. Castle of Heart to szereg niespodzianek oraz ciekawych rozwiązań w kwestii mechaniki rozgrywki. Najważniejszą z nich jest postać głównego bohatera - rycerza zaklętego w kamień, który poruszając się, cały czas się kruszy i traci energię.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Z początkiem 2016 roku nasze studio liczyło zaledwie kilka osób. Obecnie nad nowymi projektami pracuje stała ekipa 11 osób oraz co najmniej 4-5 osób, z którymi współpracujemy zdalnie.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Praca nad CoH pozwoliła nam dokładnie poznać mocne i słabe strony nowej konsoli Nintendo i wypracować efektywny proces produkcji, gdzie pomimo ustalonych wcześniej ram projektu, każdy może dorzucić coś od siebie i zaproponować alternatywne rozwiązania.

Mamy nadzieję, że kolejny tytuł, który powinien ukazać się w przyszłym roku, pozytywnie zaskoczy graczy i przypadnie do gustu fanom japońskiej platformy.

d2w1b7n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2w1b7n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj