Trwa ładowanie...

40 mln złotych - tyle polska firma przeznacza na rozwój gier komputerowych

Wrocławski Techland jest znany na całym świecie dzięki dwóm seriom gier wideo. Pierwsza to "Call of Juarez", gry akcji osadzone w realiach Dzikiego Zachodu. Druga to gry o zombie - "Dead Island" i znakomicie przyjęte "Dying Light". Teraz firma inwestuje w innowacje.

40 mln złotych - tyle polska firma przeznacza na rozwój gier komputerowychŹródło: Techland
d29omjn
d29omjn

Centrum badań i rozwoju gier ma powstać do końca listopada 2020 roku we Wrocławiu. Koszt inwestycji to około 40 mln złotych, w tym 11 mln pozyskane jest z jednego z programów wsparcia funduszy Unii Europejskiej. Do czego się przyda Techlandowi takie centrum? Głównym celem będzie wsparcie badań, których efekty wykorzystywane zostaną przy tworzeniu nowych tytułów.

Techland
Źródło: Techland

- Specyfika branży gier na ogół bazuje na wynikach własnych poszukiwań, gdyż nie ma rozwiązań, które są gotowe. Trzeba je wykreować. Badania trwają cały czas - koniec jednych jest początkiem następnych - komentuje Michał Ostojski Dyrektor Operacyjny firmy Techland. - Centrum badań, które chcemy rozwijać, da nam pełne spektrum możliwości w tworzeniu i testowaniu nowych rozwiązań technologicznych - dodaje Ostojski.

Efekty pracy będzie można podziwiać dopiero w przyszłości, w kolejnych grach studia. Jakich? Na razie nie wiadomo. Być może będzie to kontynacja serii "Call of Juarez" albo "Dying Light". Techland pracował parę lat temu także nad grą akcji w średniowiecznym świecie fantasy, "Hellraid". Prace nad nią zostały wstrzymane, ale być może jej szkielet i koncept zostaną jeszcze wykorzystane.

Techland
Źródło: Techland
d29omjn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29omjn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj