Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
e-sport
oprac. Barnaba Siegel
20-12-2017 16:31

144 tysiące meczów, 71 tysięcy graczy i 550 000 złotych nagród. ESL Polska podsumowuje krajowe turnieje 2017 roku

To spektakularne i dla wielu osób zaskakujące dane. Koniec roku to czas podsumowań. Sprawdziliśmy, jak w liczbach wyglądały organizowane przez ESL krajowe rozgrywki esportowe w 2017 roku. Czy zdawaliście sobie sprawę, że w ciągu minionych 12 miesięcy w ligach ESL uczestniczyło aż 71 tysięcy zawodników, którzy rozegrali aż 144 tysiące meczów? Tylko w krajowych rozgrywkach pula nagród wyniosła prawie 550 000 złotych.

144 tysiące meczów, 71 tysięcy graczy i 550 000 złotych nagród. ESL Polska podsumowuje krajowe turnieje 2017 rokuŹródło: Materiały prasowe
dmcagsd
dmcagsd

Krajowe rozgrywki ESL z rekordami popularności

W 2017 roku w ramach turniejów ESL Polska rozegrano ponad 144 tysiące spotkań, w których uczestniczyło niespełna 71 tysięcy zawodników. Łączna pula nagród we wszystkich turniejach to aż 548 600 zł.

Równie wysokie zaangażowanie obserwowano ze strony widzów, którzy tylko w serwisie Facebook wygenerowali ponad 4,7 mln odsłon transmisji krajowych rozgrywek esportowych ESL. Serwis Twitch przeżył prawdziwe oblężenie notując 7,1 mln odsłon transmisji. Wszystkie rozegrane spotkania przyciągnęły przed ekrany aż 4,5 mln unikalnych widzów na Facebooku i 2,6 mln na Twitchu.

Najważniejsze krajowe turnieje ESL 2017

Puchar Polski Cybersport - rok 2017 rozpoczęła pierwsza z dwóch edycji Pucharu Polski Cybersport, której finał miał miejsce 5 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. W puli nagród dla obu rozgrywanych tytułów – "CS:GO" oraz "LoL", znalazło się łącznie 50 000 zł, po 25 000 na każdą z gier, z czego zwycięzcy otrzymali 12 000 zł. Finały drugiego sezonu PPC rozegrane zostały 7-8 października podczas Poznań Game Arena. Drużyny, które podczas drugiego w tym roku sezonu zajęły 1 miejsca, zarówno jeżeli chodzi o "LoL-a", jak i "CS:GO", otrzymały slot w 16. sezonie ESL Mistrzostwa Polski. Ponadto mistrz "League of Legends" otrzymał szansę wystąpienia w turnieju OMEN by HP League of Legends Combat, który odbył się 19-22 października w czeskiej Pradze, podczas imprezy FOR GAMES.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Bolesław Breczko

ESL Mistrzostwa Polski - drugim dużym turniejem są ESL Mistrzostwa Polski. W 2017 roku rozegrano dwa finały sezonów. Finał sezonu 14 odbył się w dniach 29-30 kwietnia, w katowickiej ESL Arenie, zaś finał sezonu 15, 15-17 września, podczas Festiwalu Gier i Komiksów w łódzkiej Atlas Arenie. Sezon 15 przyniósł za sobą wiele zmian i profitów dla graczy, które są nowością na polskiej scenie esportowej. Uczestnicy lanowych finałów ESL MP mieli okazję rywalizować już nie tylko o pieniądze i zajęcie najwyższych lokat. Zwycięzcy otworzyli sobie drzwi do europejskich rozgrywek. W przypadku "League of Legends" najlepsza drużyna uzyskała awans do rozgrywek europejskich, drugiej klasy rozgrywkowej w Europie, zaś w przypadku "CS:GO" triumfatorzy zapewnili sobie miejsce w Mountain Dew League, przedsionku ESL Pro League, najbardziej prestiżowej ligi na świecie.

dmcagsd

Sezon 15 EMP był także kamieniem milowym, jeżeli chodzi o wynagrodzenia dla graczy. W przypadku "Counter-Strike: Global Offensive" każda z drużyn, grająca w fazie zasadniczej (łącznie 8 zespołów), otrzymywała przez okres trzech miesięcy po 5 000 zł miesięcznie (1000 zł dla każdego z zawodników), co w sumie dało zawrotną kwotę 120 000 zł. Podczas finałów w łódzkiej Atlas Arenie pula nagród wynosiła 60 000 zł, co w połączeniu z pensjami dla graczy dało sumę aż 180 000 zł! To pierwsza tak duża pula nagród w krajowych turniejach esportowych w "CS:GO"!

Pula nagród w przypadku "League of Legends" wyniosła łącznie 80 000 zł (w tym 50 000 zł w finale). Gracze "LOL-a" otrzymali gratyfikację finansową, w zależności od miejsca, które uda im się osiągnąć. To przełomowa zmiana zarówno dla polskiej sceny jak i rozwoju esportu w naszym kraju. Dzięki takiej stabilności finansowej gracze mogli skupić się wyłącznie na tym, co dla nich najważniejsze – grze i podnoszeniu swoich umiejętności.

Go4 – ogromne zainteresowanie towarzyszyło serii turniejów, w których amatorzy i półprofesjonaliści rywalizowali przez Internet w najpopularniejsze tytuły esportowe. W 2017 roku, w puli polskich turniejów dla amatorów znalazło się kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Pełne podsumowanie krajowych rozgrywek ESL w 2017 roku prezentuje załączona infografika.

Turtle Entertainment Polska
Źródło: Turtle Entertainment Polska
dmcagsd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dmcagsd
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj