Trwa ładowanie...
demv0tz

PlayerUnknown's Battlegrounds – PUBG

Najnowsze informacje
Youtube.com - stopklatki
Źródło: Youtube.com - stopklatki

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) to jedna z pierwszych produkcji z gatunku battle royale, która przy tym znacznie przyczyniła się do rozpowszechnienia się tego typu rozgrywki sieciowej.

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) – informacje o grze

PlayerUnknown's Battlegrounds to gra studia PUBG Corporation (wcześniej Bluehole Ginno Games), której premiera odbyła się w 2017 roku. Początkowo gra trafiła na Steam (Windows), w marcu 2018 w wersji mobilnej free-to-play na systemy Android oraz iOS, a pod koniec roku 2018 pojawiły się oficjalne wydania na konsole Xbox One (wrzesień) i PlayStation 4 (grudzień).

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) – powstanie i sukces

PlayerUnknown's Battlegrounds należy do grona pierwszych gier bazujących na rozgrywce battle royale. Produkcja w dużej mierze przyczyniła się do wzrostu zainteresowania tego typu rozgrywką.

Sama koncepcja rozgrywki pochodzi z filmu Battle Royale (2000). Opiera się zatem na survivalu, eksploracji, zdobywaniu uzbrojenia i likwidowaniu przeciwników. Wszystko to na ograniczonej przestrzeni, która uniemożliwia ucieczkę. Zwycięzca może być tylko jeden.

Właśnie taki system rozgrywki po raz pierwszy pojawił się w modach do gier ARMA 2 (DayZ: Battle Royale wydano oficjalnie w 2013 roku) oraz ARMA 3. Pracował nad nimi Brendan Greene znany w sieci pod pseudonimem PlayerUnknown. Brał również udział w tworzeniu trybu battle royale do gry H1Z1, ale odszedł i wystartował z własnym projektem – PlayerUnknown's Battlegrounds.

Już w kilka dni po premierze wersji beta PlayerUnknown's Battlegrounds wzbudziło zainteresowania setek tysięcy graczy. W ciągu trzech miesięcy sprzedaż tytułu przyniosła zyski rzędu 100 mln dolarów. Liczba sprzedanych kopii przekroczyła w tym czasie 4 mln. Oznacza to, że PUBG zdobywał graczy szybciej niż Minecraft, którego beta osiągnęła ten sam pułap dopiero po roku.

Sukces PUBG zachęcił do rozwijania systemów battle royale również innych deweloperów. Gra PlayerUnknown's Battlegrounds przetarła szlaki takim tytułom jak Fortnite i Apex Legends.

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) – rozgrywka

PlayerUnknown's Battlegrounds opiera się na sieciowej rozgrywce PvP, czyli na starciach między graczami. W PUBG równocześnie może się zmierzyć maksymalnie 100 osób. Zabawę można rozpocząć w pojedynkę lub w drużynie do czterech graczy. Zwycięzcą danego starcia zostaje ostatni żywy gracz lub drużyna.

Kierowana przez gracza postać trafia w losowe miejsce na mapie i stamtąd rozpoczyna rozgrywkę. Jej zadaniem jest przeszukanie okolicy, zdobycie broni i innych elementów ekwipunku, a następnie stawienie czoła przeciwnikom.

Jednym z kluczowych aspektów rozgrywki PUBG jest regularnie zmniejszający się obszar gry. Uczestnicy walki zmuszani są w ten sposób do szybkiego działania, ponieważ ryzyko niespodziewanego spotkania nieprzyjaciół z każdą chwilą rośnie.

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) – twórcy

Deweloperem PlayerUnknown's Battlegrounds jest studio PUBG Corporation, wcześniej znane jako Ginno Games. W 2015 rok zostało przejęte i stało się wewnętrzną jednostką Bluehole Studio. Najbardziej znane produkcje Bluehole to MMORPG zatytułowany TERA (2011) i właśnie PlayerUnknown's Battlegrounds.

demv0tz
PlayerUnknown's Battlegrounds – PUBG
Wydawca

PUBG Corporation

Dystrybutor

PUBG Corporation, Microsoft Studios, Tencent Games

Kategoria wiekowa

PEGI 16

Data premiery (Świat)

20.12.2017

Tryby gry

multiplayer (battle royale)

Platformy

PC, Xbox One, PS4, Android, iOS

Oficjalna strona www

https://www.pubg.com/pl/

demv0tz
demv0tz
demv0tz
Więcej tematów
demv0tz

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj