Trwa ładowanie...
df6h91t

BioWare

Najnowsze informacje
wikimedia Commons
Źródło: wikimedia Commons

BioWare to kanadyjska firma informatyczna, będąca studiem deweloperskim, specjalizująca się w grach komputerowych, zwłaszcza z gatunku gier fabularnych. BioWare rozwija wysokiej jakości konsole, gry komputerowe i gry fabularne, skupiające się na bogatych opowieściach, niezapomnianych postaciach i rozległych światach, które można odkryć.

BioWare – historia

BioWare zostało założone przez doktorów medycyny Grega Zeschuka, Raya Muzykę oraz Augustine’a Yipa. Ray i Greg pracowali nad programami edukacji medycznej dla Wydziału Medycyny Uniwersytetu Alberta w 1994 roku podczas stażu specjalistycznego w zakresie medycyny rodzinnej. Wkrótce potem dołączył do nich Augustine. Pierwszy projekt tego wybitnego trio, symulator Acid-Base, został ukończony, jeszcze podczas odbywanego angażu. Drugi i ostatni projekt medyczny, symulator Gastroenterology Patient, sfinalizowano w 1995 roku.

Podczas praktyki medycznej trzej naukowcy zgromadzili pokaźną sumę, która pozwoliła im otworzyć własne studio deweloperskie o kapitale początkowym 100 tysięcy dolarów. Pierwotnie wchodziło ono w skład grupy VG Holding Group, do której przynależy także Pandemic Studios, później natomiast stanowiło część Electronic Arts.

Firma ma swoją siedzibę w Edmonton w Kanadzie. Oprócz tego posiada jeszcze dwa oddziały w Montrealu i w Austin. Na czele tych jednostek stoją Yanick Roy, Aaryn Flynn oraz Jeff Hickman. Oprócz produkcji Shattered Steel oraz MDK 2, większość gier BioWare to gry RPG dzielące się na cztery główne marki: Mass Effect, Star Wars: The Old Republic, Baldur’s Gate i Dragon Age.

Pierwsza gra BioWare - Shattered Steel – początkowo funkcjonowała jako demo, rozsyłana była do znanych wydawców z nadzieją na ujrzenie światła dziennego. Z pomocą koncernu Interplay Entertainment w 1996 roku debiutancka gra BioWare ukazała się na rynku i osiągnęła całkiem niezłe wyniki sprzedaży. Mimo to nie zyskała popularności i wycofano się z pomysłu jej kontynuacji.

Jako największy sukces BioWare należy wymienić klasyczną grę cRPG, powstałą w wyniku zainteresowań grami fabularnymi. Produkcja tej gry nawiązywała do licencji systemu Dungeons & Dragons, nabytej od SSI. System ten cieszył się niesłabnącą popularnością. Twórcy, którzy jednocześnie wykonywali praktykę lekarską, pracowali nad produkcją trzy lata.

Powstała gra Baldur’s Gate osiągnęła nakład dwóch milionów egzemplarzy i dorównała tym samym znakomitej produkcji Diablo wydanego przez Blizzard Entertainment. Na potrzeby gry stworzono silnik Infinity, który wykorzystywany był w kolejnych znanych grach innych deweloperów. Bazowały na nim, między innymi, seria Icewind Dale i Planescape Torment. W tym samym czasie jeden z założycieli – Augustine Yip – zdecydował się rozwijać karierę medyczną i opuścił BioWare.

Kolejne lata to praca nad kontynuacją cyklu Baldur’s Gate oraz nową marką Neverwinter Nights. W tym samym czasie pojawiła się także gra akcji MDK 2, kontynuująca dzieło firmy Shiny Entertainment oraz będąca pierwszą grą BioWare przeznaczoną na konsole. W 2003 roku zaprezentowano osadzoną w świecie Gwiezdnych Wojen grę akcji Star Wars: Knight of the Old Republic. W 2005 roku pojawiła się z kolei nowa marka BioWare – Jade Empire. Zarówno pierwsza, jak i druga osiągnęły spory sukces, jednak nie tak spektakularny, jak Baldur’s Gate.

2007 rok to kolejna zmiana w strukturach władzy BioWare. Mianowicie grupa VG Holding Group została wykupiona przez Electronic Arts. Pod jego wodzą studio BioWare stworzyło RPG akcji - Mass Effect – osadzone w świecie science fiction. Okazało się ono kolejnym sukcesem BioWare i zapoczątkowało serię losów komandora Sheparda. W 2008 roku studio BioWare zostało połączone z firmą Mythic Entertainment. W tym samym czasie rozpoczęto też pracę nad grą Star Wars: The Old Republic, która została ostatecznie wydana w 2011 roku. Lada moment miało powstać kolejne studio w Quebecu, mające wspierać dwa pozostałe.
Kolejnym wybitnym osiągnięciem była gra Dragon Age: Początek z gatunku RPG, wydana w 2009 roku. Została ona bardzo dobrze przyjęta przez graczy, dlatego zdecydowano się na jej dalsze kontynuacje.

W 2009 roku koncern Electronic Arts podjął decyzję o otwarciu BioWare Group, w której istotne funkcje przypadły Rayowi Muzyka oraz Gregowi Zeschukowi. Grupa ta składała się z kilku oddziałów zlokalizowanych na całym świecie. Znajdowały się wśród nich BioWare Mythic (dawniej Mythic Entertainment), BioWare Ireland, Waystone Games, BioWare Victory (dawniej Victory Games) czy BioWare San Francisco.

Obecnie one nie istnieją bądź nie wchodzą już w skład grupy. Studio przechodziło także szereg zmian personalnych, które odbiły się niestety na produkcji takich gier, jak Mass Effect: Andromeda, Command & Conquer czy Shadow Realms.

Przełomowym momentem dla BioWare okazało się odejście Muzyki i Zeschuka na emeryturę. Studio odświeżyło skład i pracowało nad dokończeniem serii Mass Effect oraz nowym projektem osadzonym w realiach Gwiezdnych Wojen.

BioWare – pozostała działalność

Za swój cel BioWare postawiło produkcję przede wszystkim gier fabularnych oraz spotkania i współpraca z graczami. Ale działalność BioWare to nie tylko gry wysokobudżetowe, lecz także mniejsze gry mobilne takie, jak Mass Effect Galaxy, Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood czy Mass Effect Infiltrator.

Jednym z największych osiągnięć BioWare w zakresie technologii było stworzenie autorskich silników graficznych, rozwijanych w latach 1998-2011. Przyczyniły się one do rozwoju gatunku gier fabularnych. Z wynalazku BioWare korzystały firmy odpowiadające za produkcję takich gier jak: Wiedźmin, Baldur’s Gate I oraz II, Icewind Dale I oraz II, Planescape Torment – oparte na technologii silnika Infinity Engine; Neverwinter Nights bazujące na silniku Aurora Engine; Star Wars: Knights of the Old Republic, Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords, Jade Empire – wykorzystujące silnik Odyssey Engine oraz Dragon Age: Początek wraz z drugą odsłoną Dragon Age II – oparte na technologii silnika Eclipse Engine.

Późniejsze produkcje BioWare wykorzystywały głównie silniki innych deweloperów (Frostbite 3 lub Unreal Engine 3).

df6h91t

1995

Kanada

Edmonton, Alberta

http://www.bioware.com/en/

df6h91t
df6h91t
df6h91t
Więcej tematów
df6h91t

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj