Trwa ładowanie...
d4hlq33

Total War (seria gier)

Najnowsze informacje
totalwar.com
Źródło: totalwar.com, fot: Games Workshop Limited

Total War to ukazująca się od 2000 roku seria gier strategicznych czasu rzeczywistego. Akcja poszczególnych części rozgrywa się w różnych okresach historycznych. Przeważnie twórcy stawiają na feudalną Japonię, starożytny Rzym oraz średniowieczną Europę.

Seria Total War

Total War to popularna marka gier łączących elementy RTS ze strategią turową. Jej początki sięgają 2000 roku, kiedy to premierę miała gra Shogun: Total War. Zdobyła ona uznanie graczy i krytyków, stawiając pierwszy krok na drodze do dalszych sukcesów serii.

Już od samego początku twórcy dokładnie odwzorowywali realia epoki, w której rozgrywała się akcja danej odsłony Total War. Sama rozgrywka nie jest jednak ograniczana wydarzeniami historycznymi. Pozostawia to graczowi sporą swobodę podejmowania decyzji.

Gry z cyklu Total War od samego początku tworzone były przez deweloperów ze studia Creative Assembly. Od czasu premiery czwartej odsłony serii wydawcą niezmiennie jest japońska firma Sega.

Shogun: Total War (2000)

Pierwsza gra z serii Total War przenosi gracza do feudalnej Japonii. Może on kierować jednym z siedmiu historycznych klanów, a jego zadaniem jest podbicie całego kraju i podporządkowanie sobie przeciwników. Rozgrywka turowa odbywa się na mapie Japonii, gdzie zarządzać można elementami wpływającymi na ekonomię, dyplomację czy siłę militarną. W czasie rzeczywistym są natomiast prowadzone walki.

Strategia Shogun: Total War doczekała się rozszerzenia zatytułowanego The Mongol Invasion. Dodatek udostępniał nową kampanię oraz nowe bitwy, a także pozwalał na grę po stronie mongolskiego najeźdźcy. Po ponad dziesięciu latach od wydania oryginalnej gry społeczność miłośników cyklu doczekała się sequela rozgrywającego się w tych samych realiach – Total War: Shogun 2.

Wydawcą Shogun: Total War było studio Electronic Arts.

Medieval: Total War (2002)

Drugą grą z rodziny Total War była osadzona w średniowieczu (1087–1453) produkcja Medieval: Total War. Tym razem zamiast historycznej Japonii trafiamy do Europy, Afryki Północnej oraz na Bliski Wschód. Możemy kierować jedną z 12 frakcji, wśród których znalazły się Anglia, Polska, Imperium Osmańskie, Święte Cesarstwo Rzymskie czy Cesarstwo Bizantyńskie.

W trybie dla jednego gracza rozegramy kampanię, a naszym przeciwnikiem będzie sztuczna inteligencja. Jeśli zdecydujemy się na multiplayer, zamiast kampanii w niezależnych starciach będzie mogło wziąć udział do 7 graczy.

Gra Medieval: Total War została wydana przez Activision, a za dystrybucję na polskim rynku odpowiadał LEM (obecnie cdp.pl). Tytuł doczekał się też dużego dodatku Medieval: Total War – Viking Invasion wprowadzającego gracza w erę bezwględnych podbojów Wikingów, które trwały w latach 793-1066.

Rome: Total War (2004)

W 2004 roku na pecety trafiła trzecia już odsłona Total War. Deweloperzy z The Creative Assembly również tym razem wybrali inną epokę – rozgrywka odbywa się w starożytnym Rzymie. Gracz może poprowadzić zupełnie nowe grywalne frakcje, a więc Rzym (ród Scypionów, Juliuszów oraz Brutusów), Egipt, Galię, Brytanię, Germanię, Kartaginę, Selucydów, Królestwo Partów oraz Grecję.

Ciekawym urozmaiceniem zabawy są wydarzenia historyczne, w których uczestniczymy, np. wojny punickie i podbój Galii. Twórcy poprawili wygląd gry, wykorzystując usprawniony silnik graficzny. Ulepszyli też sztuczną inteligencję, a poza podstawową kampanią dodali tryb multiplayer dla maksymalnie 8 graczy.

Kompozytor muzyki do tej odsłony, czyli Jeff van Dyck, został za opracowaną ścieżkę dźwiękową nominowany do nagrody BAFTA.

Rome: Total War doczekał się dwóch oficjalnych dodatków. Były to Rome: Total War - Barbarian Invasion z 2005 roku oraz Rome: Total War - Alexander z 2006 roku.

Medieval II: Total War (2006)

Kolejną produkcją Creative Assembly osadzona w czasach średniowiecznych był tytuł Medieval II: Total War wydany przez firmę Sega. Akcja gry obejmuje lata 1080–1530, a gracz trafi m.in. do Nowego Świata, Konstantynopola, Rzymu, Grenady i Jerozolimy.

Podobnie jak w poprzednich grach z cyklu otrzymujemy dwa główne tryby rozgrywki, czyli kampanie oraz bitwy. Te drugie mogą być też rozgrywane w ramach multiplayera.

Oficjalny dodatek do gry to Medieval II: Total War – Królestwa dodaje cztery kampanie (hiszpański podbój Ameryki, konflikty na Wyspach Brytyjskich, III i IV wyprawa krzyżowa, krucjaty północne).

W latach 2009–2018 ukazało się jeszcze osiem gier z serii: Empire: Total War, Napoleon: Total War, Total War: Shogun 2, Total War: Rome II, Total War: Attila, Total War: Warhammer, Total War: Warhammer II i Total War Saga: Thrones of Britannia.

Total War: Three Kingdoms (2019)

Gra Total War: Three Kingdoms jest już dwunastą pełnoprawną odsłoną serii. W tej części nasze umiejętności strategiczne przetestujemy w Chinach, gdzie przenosimy się pod koniec II wieku naszej ery. Oznacza to, że zbliża się epoka Trzech Królestw – Wei, Wu i Shu Han.

Spin-offy serii Total War

  • Spartan: Total Warrior (2005)
  • Total War Battles: Shogun (2012)
  • Total War Battles: Kingdom (2015)
  • Total War: Arena (2018)
d4hlq33
Total War (seria gier)
Wydawca

EA, Activision, Sega

Dystrybutor

Cenega S.A.

Kategoria wiekowa

PEGI 16

Tryby gry

singleplayer, multiplayer

Platformy

PC

Oficjalna strona www

https://www.totalwar.com/

d4hlq33
d4hlq33
d4hlq33
Więcej tematów
d4hlq33

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj