"Dark Souls"
Ta gra fabularna zapoczątkowała w ostatnich latach prawdziwą manię. W "Dark Souls" skupiamy się na pojedynkach z kościotrupami i gigantycznymi potworami. Od pierwszych chwil wirtualny świat daje nam mocno w kość. Podpowiedzi jak na lekarstwo, a każdy nowy przeciwnik powalał nas błyskawicznie zaskakującym atakiem.
Gracze potraktowali to jednak jako wyzwanie. Zamiast wymachiwać mieczem w lewo i prawo, zaczęli uczyć się ruchów przeciwnika. Nie mieli zresztą innego wyjścia, bo po każdej śmierci (lub zapisanym stanie gry) wszyscy, WSZYSCY wrogowie pojawiali się ponownie. Każdy widział dziesiątki, a częściej setki razy planszę z napisem "You Died" ("Zginąłeś"). Należało więc do perfekcji opanować sposób walki z danym typem przeciwnika.
Fani zaczęli wymieniać się poradami i wspólnymi siłami rozprawiać się z bardzo trudną, ale i bardzo satysfakcjonującą produkcją. Manię podchwycili inni twórcy. Oprócz 3 części "Dark Souls" ukazały się także zbliżone "Dragon's Dogma", "Bloodborne" w klimatach gotyckich, "Nioh" w średniowiecznej Japonii, a polskie CI Games wydało "Lords of the Fallen", z akcją w średniowiecznych zamczyskach.