Trwa ładowanie...
d1ovwzr

XCOM 2

Najnowsze informacje
wikimedia Commons
Źródło: wikimedia Commons

XCOM 2 to taktyczna strategia rozgrywana w systemie turowym, w której kierujemy paramilitarną organizacją XCOM, wojującą z obcymi agresorami. Gra jest sequelem XCOM: Enemy Unknown (z 2012 r.). W grze dodano sporo nowych elementów, np.: losowo generowane mapy. Produkcją obu tytułów, które bazują na kultowej serii X-COM (lata 90.), zajęła się firma 2K Games wraz ze studiem Firaxis, doskonale graczom znanej z pracy nad szeregiem gier Civilization.

XCOM 2 – fabuła

Rozgrywka XCOM 2 toczy się dwadzieścia lat po desperackiej obronie przed inwazją obcych, mającą miejsce w poprzedniej odsłonie XCOM. Niestety rasa ludzka została rozgromiona, a kosmiczni najeźdźcy podporządkowali sobie ludzkość w ramach międzyrasowej pseudo współpracy. Nadzieja jednak umiera ostatnia, a Ziemianie, póki żyją, mają szansę na wywalczenie utraconej wolności. Niedobitki organizacji XCOM schodzą do podziemia i stosując taktykę wojny podjazdowej, pragną wyzwolić Ziemię spod okupacji obcych.

XCOM 2 – mechanika gry

W XCOM 2 gramy na dwóch płaszczyznach: jest to sfera strategiczna, rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której rozwijamy naszą bazę i zajmujemy się technologią wojenną oraz sfera bezpośredniej walki z obcymi, prowadzonej w systemie turowym. Stowarzyszenie XCOM, którym bezpośrednio dowodzimy, posiada ograniczone środki, więc działa z ukrycia.

Misją gracza jest zorganizowanie ruchu oporu oraz zdemaskowanie, przed mieszkańcami Ziemi, ukrytych zamiarów najeźdźców z kosmosu. Aby osiągnąć wyznaczone cele, musimy podjąć się różnych zadań, które nie tylko polegają na eliminowaniu kolejnych niebezpieczeństw lecz również na wspieraniu lokalnych siatek ruchu oporu.

W czasie gry XCOM 2 pełnimy rolę dowódcy oddziału śmiałków XCOM, zaś postaci w naszej drużynie posiadają różne klasy, oprócz tego, klasy te można modyfikować za pomocą drzewka umiejętności. Podstawowe klasy żołnierzy to: Strzelec wyborowy, grenadier, specjalista, łowca, agent psi, różniące się od siebie nie tylko unikatowymi zdolnościami, ale również sprzętem, którego używają.

Charakterystyka drużyny oraz jej ekwipunek zależy od naszego zapotrzebowania. Co więcej, gracz otrzymuje całą gammę zaawansowanych technologii oraz wyposażenia, które poddaje modyfikacji wedle własnego gustu. Najważniejszą nowością XCOM 2 są losowo generowane mapy (układ, przeciwnicy, krajobraz), dzięki którym nie będziemy się nudzić notorycznie pojawiającymi się sceneriami.

W XCOM 2 ulepszono system prowadzenia walki i wydawania rozkazów oraz wzbogacono zabudowę naszej bazy o nowe pomieszczenie. Interesującym rozwiązaniem jest również obligatoryjność wykonywania misji pobocznych, wpływających na moc i rodzaj spotykanych oponentów w głównych zadaniach.

XCOM 2 – tryb gry

Poza kampanią dla pojedynczego gracza, XCOM 2 umożliwia rozgrywkę wieloosobową, polegającej na pojedynku dwóch graczy, mających pod komendą niedużą drużynę. Przed rozgrywką gracze otrzymują określoną pulę zasobów (jest to mała ilość, więc trzeba nieźle się nagłowić, chcąc stworzyć silną drużynę), które posłużą rekrutacji żołnierzy do ekipy – można wybierać zarówno ludzi, jak i kosmitów.

Oprócz konstrukcji drużyny, osoba grająca musi zdecydować w jakim trybie rozgrywki chce się znaleźć, a są to: gra z losowym przeciwnikiem, gra rankingowa, gra z przyjacielem (możliwość stworzenia własnego pokoju dla rozgrywki ze znajomymi). Zasady trybu multiplayer w XCOM 2 są proste: grający pojawiają się na różnych obszarach losowo generowanej mapy, zaś celem rozgrywki jest eksterminacja wrogiej drużyny.

XCOM 2 – mody

Studio Firaxis, ku uciesze fanów gry, udostępniło bogate narzędzia moderskie. W sieci znalazło się pięćdziesiąt gigabajtów danych, umożliwiających bardzo szeroką modyfikację XCOM 2 . Efekty tego były piorunujące. Zaraz po premierze, dostępne były przeróżne mody, usprawniające rozgrywkę.

Modyfikacje powodują, np.: możliwość obrotu kamery w 360°, pojawienie się nowych treści w grze, utworzenie nowych rodzajów uzbrojenia oraz usunięcie limitu tur, którego nie można było przekroczyć, aby wygrać.

d1ovwzr
XCOM 2
Wydawca

2K Games

Dystrybutor

Cenega S.A.

Kategoria wiekowa

od 16 roku życia

Data premiery (Świat)

05.02.2016

Data premiery (Polska)

05.02.2016

Tryby gry

single player / multi player

Platformy

PC, PS4, XONE

Wymagania sprzętowe PC

Minimalne wymagania XCOM 2

  • Intel Core 2 Duo E4700 2.6 GHz/AMD Phenom 9950 Quad Core 2.6 GHz, 4 GB RAM,
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 45 GB HDD,
  • Windows 7 64-bit.
Oficjalna strona www

https://xcom.com/

d1ovwzr
d1ovwzr
d1ovwzr
Więcej tematów
d1ovwzr

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj