Trwa ładowanie...
d23xf6i

Syberia (seria gier)

Najnowsze informacje
WP
Źródło: WP

Syberia to seria klasycznych gier przygodowych z rodziny point-and-click i należy do grona najciekawszych produkcji z tego gatunku. Została stworzona przez francuskie studio Microïds.

Syberia – historia serii

Swoje powstanie cykl Syberia zawdzięcza osobie Benoît Sokala, który pokierował zespołem pracującym nad projektem. Benoît był wcześniej zaangażowany w tworzenie przygodówki Amerzone (1999), a akcja Syberii rozgrywa się w tym samym uniwersum.

Pierwsza Syberia ukazała się w 2002 roku i została uznana za najlepszą grę przygodową roku przez wiele magazynów gamingowych (m.in. Computer Gaming World, GameSpot). Już w 2004 roku gra doczekała się sequela, czyli Syberii II. Obie części wykorzystywały ręcznie rysowane tła. Dopiero przy okazji powstawania gry Syberia 3 twórcy zdecydowali się na wykorzystanie w pełni trójwymiarowej grafiki.

Syberia (2002) – informacje o grze

Syberia należy do gatunku gier przygodowych typu "wskaż i kliknij". Powszechnie uznawana jest też ze jednego z jej kluczowych przedstawicieli i klasyków gatunku (obok takich tytułów jak np. "The Longest Journey"). Premiera Syberii na komputerach osobistych odbyła się w 2002 roku, a rok później produkcja trafiła też na konsole PlayStation 2 oraz Xbox. Później tytuł doczekał się też wydać na platformy mobilne i konsole nowszych generacji, w tym PS3, Xbox 360, Nintendo Switch.

Rozgrywka w Syberii prowadzona jest z perspektywy trzeciej osoby. Opiera się na eksploracji w formie point-and-click oraz rozwiązywaniu zagadek, co popycha fabułę do przodu. Gracz śledzi losy Kate Walker, amerykańskiej prawniczki, która przybywa do Europy, by wykonać nowe zlecenie. Jak się okazuje, zwyczajne przejęcie fabryki zabawek nie będzie tak proste do zrealizowania. Sprawy komplikują się, gdy na miejscu Kate dowiaduje się o śmierci Anny Voralberg i musi wyruszyć na poszukiwania Hansa, jej jedynego spadkobiercy.

Świat gry został zaprojektowany z wykorzystaniem oryginalnych inspiracji. Benoît Sokal łączy clockpunk (spotykany w grach Assassins Creed 2 czy Thief: The Dark Project) oraz francuski styl art nouveau. Syberia to gra dla jednego gracza, można jednak wybrać preferowany stopień trudności rozgrywki.

Syberia II (2004) – informacje o grze

Bezpośrednia kontynuacja serii to wydana w 2004 roku Syberia II. Poza usprawnieniem animacji i wprowadzeniem bardziej złożonych łamigłówek produkcja niewiele różni się od poprzedniczki. Gracz może więc bez większych zaskoczeń zagłębić się w fabularny labirynt kolejnej przygodówki od deweloperów z Microïds.

Wątek fabularny drugiej Syberii przedstawia podróż Kate Walker, która obiecała Hansowi Voralbergowi, że odnajdzie legendarną na Syberię.

Syberia II trafiła w pierwszej kolejności na PC, a z czasem została udostępniona również na innych platformach

Syberia 3 (2017) – informacje o grze

Producenci po ponad dziesięciu latach oddali w ręce graczy Syberię 3 – trafiła ona w 2017 roku prosto na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Pod koniec 2018 roku ukazało się też wydanie na Nintendo Switch. Trzecia część cyklu została w pełni przeniesiona w trójwymiar przy użyciu silnika Unity, a scenariusz stworzył główny projektant serii, Benoît Sokal.

Jako główna bohaterka Syberii 3 powraca Kate Walker, której w polskim dubbingu głosu użyczyła Anna Dereszowska. Tym razem musi ona opuścić Syberię, jednak po drodze spotyka plemię Jukoli, któremu postanawia pomóc.

Ukazało się DLC do Syberii 3 zatytułowane "Automat ma plan".

d23xf6i
Syberia (seria gier)
Wydawca

Microïds

Dystrybutor

Cenega

Kategoria wiekowa

PEGI 7 / PEGI 12

Tryby gry

singleplayer

Platformy

PC, konsole

Oficjalna strona www

http://www.syberia.microids.com/EN/

d23xf6i
d23xf6i
d23xf6i
Więcej tematów
d23xf6i

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj