Motywacje polskich graczy
Jakie czynniki wpływają na popularność gier w wersji cyfrowej? Ponad połowa Polaków (52 proc.) nie chce czekać, aby móc zagrać w wybraną pozycję. Wyprawa do sklepu? Niekoniecznie – 43 proc. naszych rodaków wybiera zakup gry przez Internet z prozaicznego powodu: nie chce im się opuszczać domu. Zamiłowanie do wygody to specyficzna cecha graczy z Polski – globalnie tylko 29% respondentów wskazało na podobną motywację przy podejmowaniu decyzji o rezygnacji z zakupu wersji pudełkowej gry.
Chociaż popularność cyfrowych wersji gier rośnie to dodatki, które bywają dołączane do nich przez twórców (np. filmy, plakaty lub wywiady z deweloperami), odgrywają bardzo małą rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie – tylko 4 proc. ankietowanych Polaków zwraca na nie uwagę, podczas gdy w skali świata jest to istotny czynnik dla 15 proc. respondentów (średnia europejska to 13 proc.).