Knights of The Republic; Knights of The Old Republic II: The Sith Lords
Nie mogło zabraknąć tutaj dylogii prosto od Bioware i Obsidian. Obie części Knights of The Old Republic to solidne RPG/TPP z akcją umiejscowioną 4000 lat przed wydarzeniami z oryginalnej trylogii. Pierwsza część trzymała się dość klasycznej historii o ratowaniu świata i wyborach między Jasną a Ciemną Stroną – robiła to sprawnie, jednak z perspektywy czasu to nie historia, a relacje między bohaterem a jego towarzyszami, świat przedstawiony i ożywcze wówczas spojrzenie na uniwersum sprawiły, że nie odeszła w niebyt.
Kontynuacja natomiast to zupełnie inna para kaloszy. Gra może wygląda jak jej poprzednik, ale pod kątem historii oraz przekazu jest całkowicie. "Sith Lords" oferuje bowiem całkowitą dekonstrukcję filozofii Jedi oraz Sith, uwypuklając ich wady oraz przedstawiając Moc jako siłę, która w dłuższej mierze jest destrukcyjna dla galaktyki, trzymając ją w wiecznym cyklu walki między dwoma zakonami. To jedna z najpoważniejszych produkcji osadzona w świecie Gwiezdnych Wojen, zadająca pytania o samą zasadność egzystencji w świecie rozdartym przez dwie filozofie. Pozycja absolutnie obowiązkowa.