Trwa ładowanie...
d2ciml6

Gothic (seria gier)

Najnowsze informacje
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Gothic to seria fabularnych gier akcji, z której zasłynęło niemieckie studio Piranha Bytes. Pierwsza odsłona tego cyklu fantasy ukazała się w 2001 roku na komputerach osobistych. Kolejne części Gothica również skierowane były głównie do właścicieli pecetów.

Seria Gothic – historia

Za powstanie serii Gothic odpowiadają deweloperzy ze studia Piranha Bytes, którzy prace nad pierwszą grą rozpoczęli pod koniec lat 90. Po sukcesie wydanej w 2001 roku "jedynki" wydali jeszcze dwie kolejenegry: Gothic II i Gothic 3. Nad dodatkiem do trzeciego Gothica oraz kolejną odsłoną znaną jako Arcania pracowały już inne firmy – Trine Games, HandyGames i Spellbound Entertainment.

Gothic (2001) – informacje o grze

Pierwszy Gothic wprowadza gracza do otwartego świata fantasy. Królestwem Myrtany jest w stanie wojny z orkami, a bezimienny protagonista zostaje zesłany do kolonii karnej utworzonej przez króla Rhobara II.

Rozgrywka wykorzystuje widok TPP, a także typowe dla gatunku RPG elementy takie jak statystyki bohatera (siła, mana, zręczność, punkty życia) oraz rozwijanie umiejętności i zdobywanie coraz wyższych poziomów doświadczenia. Śledząc rozwój linearnej fabuły, główny bohater napotyka liczne postaci niezależne i decyduje o swojej przynależności do występujących w grze frakcji.

Ciepłe przyjęcie Gothica przez graczy i krytyków sprawiło, że twórcy nabrali rozpędu i kontynuowali serię kolejnymi mocnymi tytułami.

Gothic II (2002) – informacje o grze

W 2002 roku studio Piranha Bytes wydało kolejnego RPG-a akcji – Gothic II. Stanowił on fabularną kontynuację poprzedniczki i przedstawiał dalsze losy Bezimiennego. Tym razem głównym wyzwaniem, któremu musi stawić czoła protagonista, są smoki.

Świat gry Gothic II jest o wiele większy niż w poprzedniczce, gdzie ograniczał się do obszaru kolonii karnej. Pod względem rozgrywki nie ma znacznych zmian, jedynie kilka nowości. Do wyboru mamy kilka nowych klas postaci i liczne bronie, stawimy też czoła nowym przeciwnikom. Możliwe są też interakcje z o wiele większą liczbą NPC-ów – jest ich blisko 400.

W 2005 roku w Polsce ukazał się oficjalny dodatek do gry – Gothic II: Noc Kruka.

Gothic 3 (2006) – informacje o grze

Trzeci Gothic to ostatnia gra z dotychczas wydanych wyprodukowana przez zespół z Piranha Bytes. Twórcy rozwinęli i usprawnili mechanikę rozgrywki, kontynuując wątki fabularne z poprzednich części. Myrtana została opanowana przez orków, sytuacja jest dramatyczna, a opór stawiają już jedynie buntownicy. Bezimienny może opowiedzieć się po stronie jednego z bogów – Beliara, Innosa lub Adanosa. Od ostatecznej decyzji gracza będzie zależało zakończenie historii.

Samodzielne rozszerzenie Gothic 3: Zmierzch bogów z 2008 roku zostało opracowane przez studio Trine Games.

Gothic 3: The Beginning – gra mobilna

W 2008 roku deweloperzy z Handy-Games GmbH wydali mobilną grę RPG Gothic 3: The Beginning. Jest ona prequelem do pierwszego Gothica, a jej akcja rozgrywa się 140 lat przed wydarzeniami znanymi z tej części serii.

Arcania: Gothic 4 (2010) – informacje o grze

Arcania: Gothic 4 to kontynuacja serii Gothic stworzona przez Spellbound Entertainment. W 2010 roku trafiła na komputery osobiste i konsole Xbox 360. Akcja tej produkcji przenosi gracza do Myrtany. Mięło 10 lat od wydarzeń z dodatku Gothic 3: Zmierzch bogów i tym razem głównym bohaterem jest zupełnie nowa postać, której głównym celem jest zemsta na nowym królu Rhobarze III.

Wydawca odpowiadający za wersję konsolową gry wydał też pakiet Arcania: The Complete Tale, w skład którego wszedł dodatek Arcania: Upadek Setarrif. Premiera na Xbox 360 i PS3 odbyła się w 2013 roku, a na PlayStation 4 gra trafiła w 2015 roku.

d2ciml6
Gothic (seria gier)
Wydawca

Xicat, Deep Silver, JoWooD Entertainment, Nordic Games

Dystrybutor

cdp.pl

Kategoria wiekowa

PEGI 16

Tryby gry

singleplayer

Platformy

PC, Xbox 360, PS3, PS4

d2ciml6
d2ciml6
d2ciml6
Więcej tematów
d2ciml6

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj