Trwa ładowanie...
gry
17-03-2017 15:41

W przyszłości gry wykorzystają twoje emocje, byś przeżywał je jeszcze mocniej

Wkrótce gry wzniosą się na nowy poziom immersji i wykorzystają twoje emocje do prowadzenia rozgrywki. W najnowszym numerze Stuffa przyglądamy się opasce, która zrewolucjonizuje gry komputerowe.

W przyszłości gry wykorzystają twoje emocje, byś przeżywał je jeszcze mocniejŹródło: Electronic Arts
dgwn6l3
dgwn6l3

Prawdopodobnie wielu graczy ze łzami w oczach wspomina śmierć Kostki Towarzyszącej z Portala, ale pisząc o grach emocjonalnych nie mamy na myśli tych tytułów, które wyciskają łzy z oczu. Współczesne gry coraz częściej przypominają kasowe hollywoodzkie filmy, które bawią się naszymi emocjami, ale nie potrafią ich w żaden sposób wykorzystać.

Wyobraź sobie, że grając w Mass Effecta nie masz możliwości ręcznego wybierania opcji dialogowych, gra sama prowadzi narrację i decyduje o tym, jak zachowa się bohater i co powie, bazując na tym, w jaki sposób przeżywasz wydarzenia dziejące się na ekranie.

Na szczęście nie musisz wbijać sobie w głowę pręta rodem z Matriksa, aby twój komputer zrozumiał, co czujesz. Wszystko co musisz zrobić, to założyć inteligentną opaskę Ankkoro, która zbierze podstawowe dane biometryczne i przetłumaczy je na język rozumiany przez kompatybilne gry.

Gadżet wyposażono w pulsometr oraz czujnik galwaniczny, który monitoruje potliwość organizmu poprzez analizę przewodnictwa skóry. Brzmi dość skomplikowanie, ale jest bardzo proste w działaniu – jeśli zaczynasz pocić się, a twoje serce bije coraz szybciej, to znaczy, że w sposób emocjonalny reagujesz na to, co dzieje się w grze. Niestety, pocenie się i podwyższone tętno to syndrom zarówno miłości jak i strachu, dlatego należy opracować sprytne algorytmy, które właściwie zinterpretują dane biometryczne.

Ankkoro nie jest produktem gotowym do komercyjnego wykorzystania, twórcy mają jeszcze czas, aby dopracować jego działanie. Za kilka lat, kiedy neurobiolodzy nauczą się prawidłowo rozpoznawać poszczególne emocje, nasze marzenia o w pełni immersyjnej cyfrowej rozrywce staną się rzeczywistością. Oczywiście, sprytna technologia musi iść w parze z oprogramowaniem, dlatego Ankkoro odniesie sukces wyłącznie wtedy, kiedy deweloperzy zaimplementują obsługę urządzenia w swoich grach.

Trzymamy kciuki za to, aby w przyszłości powstały horrory, w których potwory będą słyszeć, jak nasz puls powoli uspokaja się, aby znienacka wyskoczyć i przyprawić nas o zawał.

dgwn6l3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dgwn6l3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj