Trwa ładowanie...
d23xf6i

Total War: Attila

Najnowsze informacje
wikimedia Commons
Źródło: wikimedia Commons

Total War: Attila to epicka gra strategiczna, której akcja ma miejsce, gdy Imperium Rzymskie chyliło się ku upadkowi. W rozgrywce turowej zarządzamy finansami, gospodarką i ekonomią naszego mocarstwa, zaś w czasie rzeczywistym, na osobnej, dokładnie odzwierciedlające krajobraz mapie, toczymy ogromne i zaciekłe bitwy. Oprócz licznych konfrontacji militarnych, gracz również musi wykazać się umiejętnym zarządzaniem, które uspokoi, podnoszącą bunt, ludność, uratuje od klęski głodu nasze państwo lub ochroni przed plagą nasze miasta.

Total War: Attila - fabuła

Total War: Attila to RTS rozgrywany w niespotykanie dużej skali, łączącej turowe zarządzanie państwem, z toczącymi się w czasie rzeczywistym bitwami. Produkcję przygotowało niezawodne studio Creative Assembly, czyli twórcy wszystkich poprzednich części gry.

Akcja gry Total War: Attila zaczyna się w 395 roku – ponad osiemdziesiąt lat przed upadkiem Rzymu i początkiem nowego okresu, nazywanego w historiografii średniowieczem. Ten graniczny okres historyczny bardzo rzadko jest tematem gier strategicznych, a pamiętajmy, iż jest to czas przełomowy w dziejach ludzkości, który zapoczątkował w Europie tworzenie się królestw oraz wędrówkę barbarzyńskich plemion.

Wśród przeróżnych frakcji, którymi gracz może sterować w Total War: Attila, znajdują się największe mocarstwa tamtego okresu, chociażby dekadenckie Imperium Rzymskim czy Cesarstwo Bizantyjskie. Pokierujemy również niedawno wówczas założonymi królestwami Franków i Sasów.

Możemy też stać się biczem bożym, smagającym cywilizację zachodnią, kierując poczynaniami Hunów lub wędrownych plemion barbarzyńskich. Poprzez różniące się od siebie sytuacje startowe poszczególnych frakcji oraz inne, dla każdej nacji, warunki zwycięstwa, Total War: Attila zapewnia wielką frajdę zarówno początkującym strategom jak i wielbicielom cyklu.

Total War: Attila - rozgrywka

Gra Total War: Attila, tak jak dotychczasowe odsłony cyklu, jest mistrzowskim połączeniem RTS-a z turówką. W czasie rzeczywistym toczymy epickie bitwy lub prowadzimy zaciekłe oblężenia, w których udział biorą tysiące żołnierzy. W systemie turowym toczy się rozgrywka strategiczna, w której musimy zadbać o rozwój ekonomiczny, technologiczny i militarny poddanych oraz dbać o stosunki dyplomatyczne z innymi nacjami.

W Total War: Attila doświadczymy wielu nowych rozwiązań w rozgrywce, mających odzwierciedlić ówczesny militarny, społeczny i religijny zamęt. Ponadto, fanów serii Total War ucieszy powrót drzewa rodzinnego (zabrakło go w ostatniej część serii Total War: Rome II), co daje możliwość zarządzania członkami znamienitych rodów, mianowanie ich na urzędnicze stanowiska, sterowanie stosunkami między różnymi rodami i ich przedstawicielami, jak i sianie przeróżnych intryg.

Śmiertelnym zagrożeniem dla naszej frakcji są szalejące zarazy, które pojawia się, gdy nasze miasto zbyt mało dba o higienę oraz po zaciętych starciach lub oblężeniach. Ponadto, gra realistycznie odzwierciedla sytuację religijną czy pogodową.

W trakcie zimy nasza armia musi wejść do miasta na przezimowanie lub zbudować obóz polowy, aby przetrwać do lata. Nie możemy też zapomnieć o zbieraniu zapasów, biorąc pod uwagę rzeczywiste burzliwe zmiany klimatyczne, zachodzące w tamtych wiekach w Europie (powszechne ochłodzenie zmniejszyło pozyskiwane plony i sprowadzało regularne klęski głodu).

Podczas bitew możemy wykorzystywać ogień, który w trakcie oblężenia pochłania budowle za murami oraz sieje panikę wśród obrońców. Interfejs użytkownika został ulepszony, więc teraz bez problemu zlokalizujemy na rozległym polu bitwy dany oddział, podczas przemarszu lub potyczki. Grafika jest znacznie poprawiona – na mapie taktycznej oraz podczas bitwy. Jakość wykonania idzie w parze również z wiernością realiom historycznym.

Total War: Attila - realizm

Gry z serii Total War zawsze za punkt honoru obierały realizm historyczny. Dlatego w odsłonie Attila szczególnie odnajdą się osoby zainteresowane historią, wojskowością oraz ówczesną polityką. Bitwy w Total War: Attila są niesamowite i mogą pretendować do najlepszego symulatora bitewnego, jaki powstał. Ukształtowanie terenu, aura pogodowa, element zaskoczenia, morale danego oddziału (na które wpływa mnóstwo czynników) – wszystkie te czynniki są bardzo ważne oraz mają decydujący wpływ na nasze ostateczne zwycięstwo bądź porażkę.

Zaś takie smaczki, jak: zagrzewające do walki przemówienia wodzów do wojsk, wygłaszane przed samym ruszeniem na wroga, zastraszanie się nawzajem wrogich oddziałów (uderzanie mieczy o tarcze, dzikie wrzaski, wymachiwanie bronią) czy równomierny krok marszowy idących do boju żołnierzy, sprawiają, że napięcie bitewne udziela się również graczowi przed komputerem.

d23xf6i
Total War: Attila
Wydawca

SEGA

Dystrybutor

Cenega S.A.

Kategoria wiekowa

od 16 roku życia

Data premiery (Świat)

17.02.2015

Data premiery (Polska)

17.02.2015

Tryby gry

single player / multi player

Platformy

PC

Wymagania sprzętowe PC

Wymagania sprzętowe Total War: Attila

  • Intel Core 2 Duo 3 GHz,
  • 3 GB RAM,
  • karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT/ Radeon HD 2900 XT lub lepsza,
  • 35 GB HDD,
  • Windows Vista 64-bit.
Oficjalna strona www

https://www.totalwar.com/total_war_attila/

d23xf6i
d23xf6i
d23xf6i
Więcej tematów
d23xf6i

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj