Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall to pierwszy dodatek do szóstej części popularnej serii gier strategicznych. Rozszerzenie tego wydania Cywilizacji na komputery osobiste studio Firaxis Games zapowiedziało na 8 lutego 2018 roku. Dystrybucją gry zajmie się platforma Steam, natomiast za polskie wydanie odpowiada Cenega.
Rise and Fall – dodatek do szóstej części Cywilizacji
Studio Firaxis powstawanie dodatku do Sid Meier's Civilization VI zapowiedziało pod koniec 2017 roku. Data premiery gry na komputery osobiste z systemem Windows to 8 lutego 2018. Rozszerzenie bazuje na tym samym silniku graficznym, co oryginalna gra Civilization VI, wprowadza za to m.in. osiem nowych cywilizacji, a także dziewięciu liderów, nowe cuda świata, jednostki i budynki.
Tak jak w oryginalnej grze Sid Meier's Civilization VI, dodatek Rise and Fall pozwala na budowę własnego imperium. Kierujemy wybraną cywilizacją, rozbudowujemy miasta, rozwijamy technologie, rekrutujemy jednostki, prowadzimy wojny i działania dyplomatyczne, starając się umocnić naszą potęgę na przestrzeni wieków.
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall – nowości
Co nowego oferuje dodatek Rise and Fall? Po pierwsze są to oczywiście nowe cywilizacje (wśród nich Mongolia, Szkocja i Korea) i liderzy, a wraz z nimi unikatowe jednostki, budynki i ulepszenia. Poza tym rozszerzono również zawartość globalną, mamy więc do czynienia m.in. z siedmioma nowymi cudami natury, ośmioma cudami świata i trzema nowymi zasobami. Kolejnym dodatkiem są gubernatorzy, których można rekrutować i dodać tym samym specjalne premie miastom, zwiększając przy tym ich lojalność.
Twórcy Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall rozbudowali również kilka elementów mechaniki rozgrywki. Rozwijając swoją cywilizację, osiągamy kolejne kamienie milowe, a w ramach systemu wieków możemy ją poprowadzić w kierunku wieków ciemnych lub złotej ery, które przynoszą różne premie i nowe wyzwania. Rise and Fall daje również możliwość przeglądania historii naszej cywilizacji na osi czasu, a do systemu rządów wprowadzono dodatkowo doktryny. Usprawniono również działanie pozostałych systemów.
Nowością wprowadzaną w Rise and Fall jest również wskaźnik lojalności, który wpływa na stosunek danego miasta do władcy. Jeśli miasto zanadto się uniezależni, może to doprowadzić do buntów, a także dążeń do niepodległości, przez co można je utracić. Rozwinięty został system sojuszy. Można je zawierać w różnych celach, uwzględniono także pakty mocarstw przeciw zbyt potężnej cywilizacji, która stanowi powszechne zagrożenie.
Wydawca | 2K Games |
Dystrybutor | Cenega S.A. / Steam |
Kategoria wiekowa | PEGI: 12+ |
Data premiery (Świat) | 08.02.2018 |
Data premiery (Polska) | 08.02.2018 |
Tryby gry | singleplayer, multiplayer |
Platformy | PC |
Wymagania sprzętowe PC | Minimalne wymagania systemowe gry Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall:
|
Oficjalna strona www | https://www.civilization.com/ |