Neverwinter
Neverwinter to sieciowe rpg osadzone w świecie znanym z czwartej Dungeons & Dragons. Akcja Neverwinter toczy się głównie w tytułowym mieście, a zadaniem gracza jest samodzielne, albo wraz z grupą przyjaciół, przemierzanie świata w poszukiwaniu przygód. Mimo iż Neverwinter należy do gatunku rpg, to przypomina typowe zręcznościówki, w których refleks ma nie mniejsze znaczenie niż umiejętności gracza.
Neverwinter - fabuła
Akcja Neverwinter jest osadzona w universum Forgotten Realm, a właściwie w tytułowym mieście - Neverwinter i jego okolicach. W fabule gry widoczne są związki z Dungeons & Dragon IV. Neverwinter rozpoczyna się 100 lat po tym, jak cały kontynent został przeobrażony przez magiczną plagę. Jedynym miejscem, które wyszło bez szwanku z kataklizmu było Neverwinter, ale i tutaj spokój mieszkańców w końcu został zakłócony. Po 75 latach od tamtych katastrofalnych wydarzeń w Neverwinter doszło do erupcji wulkanu. Zniszczeniu uległo wówczas całe miasto, a od siły wstrząsu pękła ziemia, tworząc otwartą bramę dla monstrów zamieszkujących mroczny, podziemny świat.
Sytuację w Neverwinter częściowo opanował Lord Neverember, ale potrzebuje on pomocy w odbudowaniu dawnej świetności miasta. Zwołuje więc wszystkich poszukiwaczy przygód i bohaterów, aby wspólnie z nim zwalczyli mroczne siły. Grając w Neverwinter, wcielamy się w postać jednego z takich właśnie poszukiwaczy przygód.
Neverwinter - mechanika
Neverwinter jest w zasadzie połączeniem gier mmo i rpg. Rozgrywka odbywa się w sieci, a jednocześnie może wziąć w niej udział setki graczy. Nie mamy jednak do dyspozycji rozległego otwartego świata. Tylko bezpieczne lokacje, jak: sklepy, banki, siedziby gildii są dostępne dla wszystkich i otwarte. Natomiast misje i zadania są instancjonowane.
Misje w Neverwinter przypominają te znane z klasycznych rpg. Czekają nas liczne walki, eksploracja najrozmaitszych lokacji, a także rozbudowana fabuła z wieloma wątkami pobocznymi. W Neverwinter zadania można wykonywać tylko w grupach liczących pięć osób. Najczęściej zespół tworzymy z innymi graczami, ale jeśli ich brakuje, to ich miejsce zajmuje sztuczna inteligencja.
Kluczową rolę w mechanice walki w Neverwinter odgrywają statystyki postaci i jej umiejętności. Twórcy wprowadzili również elementy zręcznościowe, dlatego trzeba będzie się nieźle natrudzić podczas pojedynków. Każde zaklęcie i cios muszą być bowiem ręcznie wyprowadzone w Neverwinter. Nie mamy możliwości automatycznego ataku, a w dodatku potrzebne są zręczne uniki i stosowanie odpowiedniej taktyki, żeby wyjść z pojedynku z życiem.
Neverwinter - postaci
Tworzenie postaci w Neverwinter zaczyna się od wyboru jednej z pięciu klas: wojownika, czarodzieja, łotrzyka, kleryka i łowcy. Dostępne są także charakterystyczne dla rpg rasy takie, jak: ludzie, elfy, krasnoludy. Swoje alter ego w Neverwinter możemy stworzyć z dużą dbałością o szczegóły, ponieważ autorzy zatroszczyli się o to, żeby moduł kreacji wyglądu postaci był bardzo rozbudowany.
Neverwinter - dodatkowe informacje
Co ciekawe w Neverwinter dostępna jest również opcja samodzielnego tworzenia przygód. W tym celu posługujemy się edytorem. Bez obaw, nie jest to nic skomplikowanego i nie wymaga znajomości języków programistycznych. Mimo swej prostoty edytory oferują tak dużo możliwości, że gracz może stworzyć dzięki nim w zasadzie każdą przygodę, jakiej chciałby doświadczyć w Neverwinter.
Wydawca | Perfect World Entertainment |
Kategoria wiekowa | 16 |
Data premiery (Świat) | 20.06.2013 |
Data premiery (Polska) | 27.06.2013 |
Tryby gry | multiplayer |
Platformy | PC, PS4, XONE |
Wymagania sprzętowe PC | Rekomendowane wymagania sprzętowe dla gry Neverwinter: Core 2 Duo 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7/8, łącze internetowe |
Oficjalna strona www | http://www.playneverwinter.com/en/ |