Ghost of Tsushima
Ghost of Tsushima to gra akcji, w której wcielamy się w żądnego zemsty samuraja. Jego przeciwnikiem jest mongolski najeźdźca. Premiera Ghost of Tsushima planowana jest na 2019 r.
Ghost of Tsushima – produkcja
Ghost of Tsushima to gra stworzona przez studio Sucker Punch, które ma na swym koncie pełną akcji serię inFamous czy skradankę Sly Cooper. Wydawcą tytułu jest Sony Interactive Entertainment. Gra pojawi się wyłącznie na PlayStation.
Próg wiekowy dla Ghost of Tsushima to 18 lat.
Ghost of Tsushima – fabuła
Ghost of Tsushima jest przygodową grą akcji i skradanką z trzynastowieczną Japonią w tle. Perspektywa jest trzecioosobowa, a fabuła liniowa. Początek historii ma miejsce w 1274 r., kiedy mongolski najeźdźca napada na wyspę Tsushima, zabijając bliskich protagonisty.
Głównym bohaterem gry jest Jin Sakai, jeden z ostatnich samurajów, którzy przetrwali. Jego działania zależne są w dużej mierze od tego, co na siebie nałoży. Ma do wyboru strój samuraja lub strój skrytobójcy. Oba wiążą się ze szczególnymi właściwościami i odblokowują odpowiednie działania.
Strój samuraja w Ghost of Tsushima wywołuje szacunek wśród postaci neutralnych. Gdy Jin go nosi, może rozwijać zdolności samurajskie takie jak walka mieczem, łucznictwo czy obronę.
Strój skrytobójcy umożliwia skradanie się, wspinaczkę (potrzebna linka z hakiem) i pływanie. To właśnie te czynności decydują o wygranym starciu. Strój ten zwiększa też zręczność, ułatwia skuteczne ukrycie się i pozwala na praktykowanie alchemii. Z drugiej strony może powodować nieufność, popłoch, a nawet atak ze strony mieszkańców.
Przeciwników w Ghost of Tsushima nie brakuje, dlatego Jin Sakai musi wykazać się sprytem i nie wdawać raczej w bezpośrednie konfrontacje. Ważną umiejętnością będzie przyswojenie nowego sposobu walki – stylu Ducha. Sam bohater zyska tym samym przydomek Ducha z Cuszimy.
Bohater Ghost of Tsushima może poruszać się konno. A jest gdzie, bo twórcy przygotowali otwarty gotowy do eksploracji świat z wioskami i bogatymi miastami, bambusowymi lasami i buddyjskimi świątyniami. Warto poszukiwać w nim sojuszników. Napotkane postacie neutralne pociągną fabułę do przodu dzięki zadaniom głównym i pobocznym. Wyjątkowa historia połączy Jina z Masako, dziewczyną samurajem. W otwartym świecie trzeba zwracać uwagę na ślady oraz punkty nawigacyjne.
W miarę postępowania historii w Ghost of Tsushima Jin Sakai uczy się przygotowywać zasadzki, rzucać shurikenami i kunai (posłuży także jako hak) oraz wielu innych umiejętności, które zobaczyć można w dwóch drzewkach.
Broń Jina Sakai obejmuje:
- odziedziczoną przez przodków katanę;
- trucizny własnej produkcji;
- materiały wybuchowe (bomby dymne);
- shurikeny (niewielka broń miotana w z ostrzami w kształcie gwiazdy) i noże kunai;
- łuki.
W tworzeniu świata Ghost of Tsushima projektanci inspirowali się prawdziwymi wydarzeniami, ale niektóre szczegóły mogą nie być zgodne z okresem, w jakim dzieje się akcja. Mimo wszystko przedstawiona przez nich Japonia XIII w. zachwyca wizualnie i wciąga. Twórcy nie zdecydowali się na wykorzystanie motywów nadprzyrodzonych.
Zobacz też:
Wydawca | Sony Interactive Entertainment |
Dystrybutor | PlayStation |
Kategoria wiekowa | 18+ |
Tryby gry | single player |
Platformy | PlayStation 4 |
Oficjalna strona www | http://www.suckerpunch.com |