Trwa ładowanie...
d24shj7

Five Nights at Freddy's 4

Najnowsze informacje
wikimedia Commons
Źródło: wikimedia Commons

Five Nights at Freddy's 4 to kolejna odsłona specyficznego survivalowego horroru, którego powstanie zawdzięczamy niezależnemu twórcy, Scottowi Cawthon. Tym razem groza oraz szaleństwo zawita w zwykłym rodzinnym domu, a bohater, w którego się wcielimy, to dziecko.

Five Nights at Freddy's 4 - fabuła

W ostatniej już kontynuacji Five Nights at Freddy's znów będziemy bronić się przed morderczymi animatronikami, tymi dobrze znanymi oraz zupełnie nowymi. W grze sterujemy dzieckiem, które musi przetrwać całą noc, do szóstej rano. Aby uniknąć bliskiego spotkania z żądnymi krwi zabawkami, musimy kontrolować korytarz za drzwiami naszego pokoju oraz bacznie obserwować elementy wyposażenia domu, gdyż mordercze kukły mogą, pod osłoną ciemności, nagle pojawić się na łóżku, czy w szafie.

Jedyny przedmiotem, który posłuży nam do samoobrony w Five Nights at Freddy's 4, jest latarka. Dzięki niej odstraszamy monstra, które czyhają na nas przy końcu korytarza. Pamiętajmy jednak o ostrożności oraz wsłuchiwaniu się w ciszę, panującą w całym uśpionym domu. Jeśli potwór podejdzie do nas zbyt blisko, nie będziemy już mieli szans na obronę.

Five Nights at Freddy's 4 – mechanika gry

W czwartej odsłonie Five Nights Freddy's nie posługujemy się maską czy panelem zakłóceń. Co więcej, nie uświadczymy tu kamer – charakterystycznego elementu rozgrywki wszystkich trzech części Five Nights at Freddy's. Bohater, w którego się wcielamy jest dzieckiem, które próbuje uchronić się przed zguba z rąk szalonych animatroników. Przerażające potwory chcą wejść do naszego pokoju, a jedynym naszym ratunkiem przed nimi jest zamykanie drzwi i światło latarki.

Podczas rozgrywki w Five Nights at Freddy's 4 wykonujemy różne czynności, których nie wykonywaliśmy w poprzednich odsłonach. Znajdując się w swoim pokoju, możemy podchodzić do drzwi i zaglądać przez nie na korytarz, możemy sprawdzać, co jest w szafie lub co znajduje się na naszym łóżku, możemy też obracać się za siebie. Musimy być czujni, bo mordercze straszydła mogą przypuścić atak z każdego miejsca.

Gdy podejdziemy do drzwi, możemy użyć latarki w celu odstraszenia nieproszonych gości. Gdy jednak podejdziemy do drzwi i usłyszymy oddech, musimy jak najprędzej zatrzasnąć je. Na łóżku zaś pojawiają się maskotki z piekła rodem, które także odstraszymy za pomocą latarki.

Nie zapomnijmy o szafie, w której przesiaduje czasami koszmarny Foxy, przybierający kilka póz, zanim ruszy do ataku. Gdy Foxy wynurzy swój łeb ze środka szafy, czym prędzej skierujemy na niego latarkowy snop światła, potwór z krzykiem ponownie schowa się.

Ponadto, przed każdą rozgrywką (oprócz pierwszej nocy) w Five Nights at Freddy's 4 zagramy w minigrę z jednym z pluszowych potworów. Musimy włączyć światło dokładnie w tym samym czasie, kiedy Plushtrap, po zejściu z krzesełka i krótkiej wędrówce, znajdzie się w punkcie oznaczonym literką X. W przypadku gdy przegramy, nie spadną na nas żadne konsekwencję, ale jeśli wygramy tę rywalizację, następną noc pełną nerwów rozpoczniemy od drugiej w nocy, a nie od północy.

d24shj7
Five Nights at Freddy's 4
Wydawca

Scott Cawthon

Dystrybutor

Steam

Kategoria wiekowa

od 12 roku życia

Data premiery (Świat)

24.07.2015

Tryby gry

single player

Platformy

PC, iOS, AND, WP

Wymagania sprzętowe PC

Zalecane wymagania Five Nights at Freddy's 4:

  • Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ,
  • 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM pamięć zintegrowana z płytą główną,
  • NVIDIA® GeForce® GTX 1060 z 3GB/6GB VRAM.
Oficjalna strona www

http://www.scottgames.com/

d24shj7
d24shj7
d24shj7
Więcej tematów
d24shj7

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj