Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
gamedev
oprac. Barnaba Siegel
08-12-2017 16:56

Chińczycy uwielbiają nasze gry i chwalą wysoki poziom "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki"

Prezentacja polskiej branży gier wideo odbyła się na Communication University of China w Pekinie w ramach trwającej II edycji "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki w Chinach”. Wybrani producenci prezentowali swoje najnowsze osiągnięcia na najważniejszych platformach, a wybitni fachowcy z branży – własne możliwości artystyczne, technologiczne i projektowe.

Chińczycy uwielbiają nasze gry i chwalą wysoki poziom "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki"Źródło: Materiały prasowe
d13wzwb
d13wzwb

- Przede wszystkim chciałbym wyrazić moją wielką wdzięczność Fundacji Kręgi Sztuki za wybór Communication University of China do współpracy przy 2. edycji "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki w Chinach". To dla nas olbrzymi zaszczyt móc gościć takie wydarzenie na światowym poziomie - mówił Huang Xinyuan, dziekan z Wydziału Animacji i Sztuki Cyfrowej na Communication University of China.

Przez dwa dni nauczyciele i studenci CUC mieli wyjątkową okazję porozmawiać z doświadczonymi twórcami gier z Polski. Wykłady i pokazy gier były zarówno bogate w treści, jak i oryginalne w przekazie. Studenci mogli zdobyć ogromną wiedzę od niezwykle zaangażowanych przedstawicieli polskiej branży gier wideo.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

- O wysokim poziomie wydarzenia mówili wszyscy, którzy wzięli w nim udział. Spotkanie z polskim grami będzie stanowiło znakomity początek ściślejszej współpracy między naszą uczelnią i Fundacją Kręgi Sztuki. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli organizować więcej takich wydarzeń w ramach "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki w Chinach" i tym samym budować również dobrą współpracę między Polską a Chinami - dodaje Huang Xinyuan.

d13wzwb

Wśród reprezentantów branży pojawili się przedstawiciele ARP Games, których głównym celem jest wspieranie rozwoju przemysłu gier w Polsce. Spośród firm skupiających się na tworzeniu autorskich produkcji były obecne: Anshar Studios, Destructive Creations, GameKraft, Long Story Short, Reikon Games, Wastelands Interactive, Techland, The Farm 51 Group S.A. oraz twórca eksperymentalnej produkcji z gatunku first-person shooter "SUPERHOT".

W ramach wydarzenia odbyły się również wykłady ekspertów. W wypełnionych po brzegi salach studenci chińskiego uniwersytetu pogłębiali swoją wiedzę na temat m.in. tworzenia gier i projektowania do nich postaci, historii polskiej branży gier oraz wykorzystywania pionierskich technologii w nowych technikach kreowania fabuły.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

- Celem wykładów w Pekinie była promocja marki Polski jako kraju produkującego gry wideo, wymiana doświadczeń dotyczących projektowania gier oraz podtrzymanie kontaktu z chińskimi twórcami, co może ułatwić w przyszłości współpracę i wejście na chiński rynek większej liczby polskich tytułów. Przez dwa dni stoiska prezentujące gry polskiej produkcji odwiedziło co najmniej tysiąc chińskich graczy – Wojciech Majewski, podsumowuje dyrektor "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki w Chinach".

d13wzwb

Pierwsza edycja "Festiwalu Polskie Kręgi Sztuki w Chinach" odbyła się jesienią ubiegłego roku. Serwisy informacyjne i społecznościowe Państwa Środka określiły "Kręgi Sztuki" mianem "najważniejszego polskiego wydarzenia kulturalnego roku 2016 w Chinach". Tegoroczna edycja gości w Pekinie oraz w kilku innych chińskich miastach, m.in. w Wuhan i Changsha. Wydarzenia artystyczno-kulturalne, które proponuje Festiwal mieszkańcom Chin, to: przegląd klasyki polskiej kinematografii, koncerty polskich wykonawców muzyki klasycznej i jazzu, prezentacja polskiej branży gier wideo, wystawy fotografii oraz plakatu. W ramach Festiwalu organizowane są również wykłady i warsztaty z różnych dziedzin sztuki, w tym klasy mistrzowskie dla muzyków.

d13wzwb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13wzwb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj