newsy
gry Top MMO

WWE '13 - recenzja

16.11.2012 14:11 | Autor: Zbigniew Trzeciak, gry.wp.pl

Smarujemy ciało oliwką, wciągamy obcisły strój i ruszamy na arenę przeznaczoną dla współczesnych gladiatorów.

Więcej na temat:
WWE '13

  • Developer: Yuke's Media Creation
  • Dystrybutor PL: THQ
  • Premiera PL: 2012-11-02
  • Platformy: PS3 X360 Wii
  • przejdź do karty gry
Popularność amerykańskiej odmiany wrestlingu zawsze mnie trochę dziwiła. Połączenie elementów sportu walki, swoistego przerysowanego teatru i przede wszystkim ociekającego wizualnym przepychem show ociera się o absurd. I choć zdaję sobie sprawę z wyrzeczeń ponoszonych przez zawodników i lat ćwiczeń jakich wymaga ich zawód, to wciąż trudno mi podchodzić do tej tej rozrywki na serio. Ba, nawet z lekkim przymrużeniem oka trudno mi się przekonać do zaoceanicznego fenomenu.

Co innego w przypadku wirtualnej reprezentacji. THQ rokrocznie wypuszcza na rynek serię WWE garściami czerpiąc z licencji federacji zajmujących się promowaniem wrestlingu. Charakterystyka tego sportu idealnie nadaje się do osadzenia w świecie gier. Markowane ciosy przeradzają się w widowiskowe starcie na ringu. Przerysowani zawodnicy stają się w pełni akceptowalnymi, barwnymi postaciami. A ociekająca tandetą prezentacja tworzy klimat ciekawego uniwersum.

WWE 13 to udany rocznik, bo pojawia się w bardzo dobrym momencie dla cyklicznie wydawanych gier sportowych. Zeszłoroczna produkcja wprowadzała sporo zmian do mechaniki rozgrywki, starając się zrewolucjonizować serię. Sprawia to, że edycja oznaczona „trzynastką” ma za zadanie doszlifować elementy udane i pozbyć się wpadek.

WWE '13 - gramy i komentujemy. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod tym adresem

Odmłodzone spojrzenie na wrestling w wydaniu THQ przekonuje przede wszystkim systemem walki, który stawia nie na wyuczanie się na pamięć setek kombinacji klawiszy, ale bardziej na odpowiednie wyczucie momentu wykonania manewrów. Siadając pierwszy raz z padem w ręku pamiętać musimy o zaledwie kliku przyciskach – odpowiedzialnych za rzuty, ciosy i przeciąganie przeciwnika po ringu. I oczywiście o tym odpowiedzialnym za kontry. Trafienie z odpowiednim wyczuciem w moment, w którym możemy odwrócić sytuację, sprawia, że całe starcie nabiera odpowiedniej płynności, falami pozwalając na dominację raz jednej, raz drugiej strony.

W zeszłym roku frustrowało bardzo wąskie okienko, w którym mogliśmy spróbować przechylić szalę na swoja stronę, nie oferując jednocześnie żadnej informacji zwrotnej dlaczego nasza akcja nie zakończyła się sukcesem. Teraz wszystko dopasowane jest dużo lepiej, a na ekranie pojawiają się komunikaty mówiące o zbyt wczesnym lub zbyt późnym wciśnięciu odpowiedniego klawisza. Gra zresztą w większości sytuacji podpowiada nam, co możemy w danej chwili zrobić, tak że uwaga gracza skupia się na samej zabawie, a nie ciągłym domyślaniu się „co dalej?”. Jeśli sparujemy to z bardzo szerokimi możliwościami ustawienia poziomu trudności, to otrzymamy produkt przystępny dla nowicjuszy i jednocześnie wymagający względem bardziej zaawansowanych użytkowników.

Jednym mankamentem rozgrywki jest niestety silnik zawiadujący zmaganiami. Nie chodzi tu o grafikę, która choć mogłaby być lepsza, to w żadnym wypadku nie będzie stanowić o sukcesie lub porażce gry. Nie chodzi też o animacje, których jest mnóstwo, i które wyglądają naprawdę dobrze – szczególnie w połączeniu z dynamicznymi ujęciami kamer. Sprawa rozbija się o system kolizji zawodników, który w przypadku dwójki bohaterów wygląda jeszcze znośnie, ale powyżej tej liczby nie radzi sobie dobrze z wykrywaniem, kto, kogo i kiedy atakuje.

Liczba atrakcji poza ringiem zadowala w najwyższym stopniu – mnóstwo zawodników i trybów, a także bardzo rozbudowany tryb tworzenia, od własnej postaci począwszy, a na całych arenach skończywszy. Na szczególna uwagę zasługuje kampania, która w miejsce zeszłorocznej propozycji przenosi nas w lata 97-99 (czyli okresu świetności wrestlingu) i pozwala na rozgrywanie autentycznych walk z tamtego okresu. W każdej z nich dostajemy historyczne cele – ot, choćby konkretnego pana trzeba przystopować krzesłem – których wykonanie odblokowuje różnej maści bonusy. Wszystko to okraszone jest mnóstwem filmików i materiałów z okresu, które skutecznie budują odpowiedni klimat.

(Kliknij na obrazek, aby go powiększyć)

WWE 13 rozkwita także w przypadku zabawy wieloosobowej, głównie ze względu na charakter sportu. Celem jest przecież nie tylko pokonanie przeciwnika, ale także stworzenie show, pokazując, kto jest szefem. Uwierzcie mi, takie udowadnianie sobie nawzajem wyższości jakimś niesamowitym rzutem albo skokiem z lin wciąga. Opcja grania w trójkę, każdy na każdego, przy jednej konsoli, to dawka świetnej, wyładowanej adrenaliną zabawy.

Nowa propozycja THQ wykracza poza ramy miłośników wrestlingu. To po prostu bardzo fajna, wciągająca bijatyka, ze świetnie zaprojektowanym systemem walki. Jakkolwiek dziwnym mogłoby się wydawać wypuszczanie tej produkcji na rynek polski, to gra po prostu broni się swoja jakością. Zważywszy dodatkowo na ilość treści jakie twórcy upchnęli w tej paczce, nie pozostaje nic innego jak WWE 13 gorąco polecić.
  • Plusy:

  • Świetny system walki
  • Poprawione praktycznie wszystko względem poprzedniczki
  • Bardzo dużo treści i świetna tryb kampanii
  • Minusy:

  • Po silniku widać już niestety jego lata
dodaj swoją opinię

Opinie (3):

Nick:*
Treść:*
 
Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę S.A. moich danych osobowych dla celów związanych z zamieszczeniem opinii na stronach internetowych serwisu.
Wirtualna Polska S.A. w Gdańsku informuje, że zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, a ponadto Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
 
 

Dodana opinia pojawi się na liście za kilka minut

wario1 2012-11-17 00:13:51

Jedyna gra tego typu jaka rządziła to Def Jam: Fight for NY na ps2 :)

Zgłoś do moderacji

wojtblaugrana 2012-11-16 18:02:49

Gra daje spory ubaw.
może kiedyś kupię konsolę.

Zgłoś do moderacji

shunkan 2012-11-16 15:13:13

Nowa odsłona gry od THQ jest po prostu dobra. W porównaniu do poprzednich części, WWE '13 na prawdę wprowadziło wiele zmian. Walka nie jest teraz zwykłym naparzaniem się bez ładu i składu, lecz płynnym przedstawieniem jakim jest wrestling. Do gry dodano wiele drobnych animacji (np. przy ciągnięciu przeciwnika w narożnik czy przy podnoszeniu), które znacznie zmieniają wygląd naszej walki. Nowe ruchy, zmiana dźwięku ringu, momenty "OMG!" i ulepszone tworzenie Areny również zasługuje na wspomnienie.

Bardzo fajna recenzja. Widać, że pisana na poważnie, a nie w celu naśmiewania się. Jeżeli autor jest chętny zagrać jakieś walki via Xbox Live to zapraszam, tag: Shunkan.

Zgłoś do moderacji

przejdź do forum wszystkie opinie (3)
obrazek

Proszę czekać - ładowanie treści...