gry
newsy
gry Top MMO

Medieval II: Total War - Królestwa

25.09.2007 00:09 | Autor: Kamil Jasion

XXI wiek, choć trwa zaledwie kilka lat, zapracował sobie już na niejedno miano. Wielu ludzi uważa, że żyjemy w dobie powszechnej komputeryzacji i łatwego dostępu do Internetu, inni z kolei twierdzą, iż najbliższe sto lat będzie okresem licznych wojen domowych, zamachów terrorystycznych czy też kataklizmów ekologicznych spowodowanych ociepleniem klimatu. W istocie trudno polemizować ze wspomnianymi...

Więcej na temat:
Medieval II: Total War - Królestwa

  • Developer: Creative Assembly
  • Dystrybutor PL: CD Projekt
  • Premiera PL: 2007-09-07
  • Platformy: PC
  • przejdź do karty gry
XXI wiek, choć trwa zaledwie kilka lat, zapracował sobie już na niejedno miano. Wielu ludzi uważa, że żyjemy w dobie powszechnej komputeryzacji i łatwego dostępu do Internetu, inni z kolei twierdzą, iż najbliższe sto lat będzie okresem licznych wojen domowych, zamachów terrorystycznych czy też kataklizmów ekologicznych spowodowanych ociepleniem klimatu. W istocie trudno polemizować ze wspomnianymi zagrożeniami, tak samo jak ciężko obalić jest tezę, że współczesne czasy to era ostrej walki o klienta. Gdzie by się człowiek nie ruszył – tam z billboardów lub sklepowych wystaw kusząco zerkają na niego piękne panie (tudzież przystojni panowie) z wyjątkową na swój sposób ofertą. Uwagę klienta przyciągnąć można także na szereg innych sposobów, że wspomnę chociażby o rabatach, promocjach albo niskich cenach detalicznych. Medieval II: Total War – Królestwa to produkt, który uwagę każdego gracza powinien wręcz przykuć nie tylko z racji swej niewygórowanej ceny, ale przede wszystkim ze względu na wysoką jakość i cztery olbrzymie kampanie, które na dobrą sprawę mogłyby posłużyć za osobne gry. O ich wielkości najlepiej świadczy fakt, iż producenci dla każdej z nich przygotowali osobne menu, intro oraz muzykę.

Pierwsza kampania skupia się na losach XVI-wiecznej Ameryki, zamieszkiwanej przez cywilizacje Majów oraz Azteków i Apaczy, która musi stawić czoła europejskim poszukiwaczom bogactw. Aktywnym przedstawicielem Starego Kontynentu w tej rozgrywce jest żądna złota Hiszpania, której armia - wyposażona w konie i broń palną - ma uporać się z przeciwnikiem o wiele od siebie liczniejszym, ale za to dużo słabiej wyposażonym. Oprócz Hiszpanów swoją obecność na ziemiach Nowego Świata zaznaczą także Anglicy i Francuzi, choć rola tych państw w grze jest marginalna.

Druga kampania przenosi nas w deszczową aurę Wielkiej Brytanii, gdzie potężna armia angielska próbuje podporządkować sobie pozostałe nacje zamieszkujące wyspę. Zadanie to nie jest jednak proste, bowiem zarówno odważni Walijczycy jak i mężni Irlandczycy chwycili za broń i ani myślą poddawać się władzy króla Henryka III. Nie wolno przy tym zapominać o walecznych Szkotach z północy, którzy dzielnie odpierają ataki norweskich wikingów, wzmacniając się jednocześnie przed ewentualną interwencją zbrojną swoich południowych sąsiadów.

Kolejna kampania dotyczy wypraw krzyżowych. Podczas pierwszej ekspedycji krzyżowcom udało się utworzyć ważny przyczółek, będący jednocześnie bazą wypadową do dalszych działań przeciwko muzułmanom. Mowa oczywiście o Królestwie Jerozolimy zarządzanym przez króla Baldwina IV. Oprócz Jerozolimy bastionami chrześcijaństwa w tym regionie są również Księstwo Antiochii oraz Cesarstwo Bizantyjskie. Do reprezentacji państw islamskich zaliczają się natomiast Egipt i Turcja, które – pomimo wzajemnych waśni - tanio skóry nie sprzedadzą.

dodaj swoją opinię

Opinie (3):

Nick:*
Treść:*
 
Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę S.A. moich danych osobowych dla celów związanych z zamieszczeniem opinii na stronach internetowych serwisu.
Wirtualna Polska S.A. w Gdańsku informuje, że zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, a ponadto Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
 
 

Dodana opinia pojawi się na liście za kilka minut

marcus0014 2010-06-02 14:07:32

Świetna strategia, w niektórych przypadkach przebijająca podstawke.

Zgłoś do moderacji

boskabe 2008-09-22 17:06:47

"150 dodatkowych jednostek. (...) rycerze krzyżaccy, tempalriusze, joannici, mamelukowie. (...)" Widać, że autor chyba nie grał w podstawkę :) bo krzyżacy, templariusze i joannici byli dostępni poprzez zbudowanie kapitularza danego zakonu (aczkolwiek nie jestem pewny czy tak samo jest z tymi ostatnimi-[joannitami]),a na mamelukach opiera sie czoło armii egiptu i wmniejszym stopniu turków :).

Zgłoś do moderacji

freak91 2007-09-27 23:56:42

Ciekawe, ze bledy merytoryczne wytyka ktos, kto sam je robi. A gdzie niby? Ano wezmy chociazby "bitwe o jezioro Pajpus". Nie "o jezioro", a "na jeziorze". I raczej Pejpus. No chyba ze ja o innym mysle...

Zgłoś do moderacji

przejdź do forum wszystkie opinie (3)
obrazek
Copyright © 1995-2013 Wirtualna Polska

Proszę czekać - ładowanie treści...