newsy
gry Top MMO

Lords of magic

10.10.2001 00:10 | Autor: Robert Kowalski

1. WPROWADZENIE.       Złoty wiek świata Urak przeminął wiele dziesiątków lat temu. Siły śmierci przez cały czas rosły w siłę i szykowały się do decydującego rozwiązania. Pozostałych przy życiu siedmiu lordów, zdając sobie sprawę z nadchodzącego, musi zapomnieć o wzajemnych obrazach , zniewagach i pchnąć na dalszy plan własną dumę i wzajemną odrazę. Muszą się zjednoczyć by stawić czoła...

Więcej na temat:
Lords of magic

1. WPROWADZENIE.

      Złoty wiek świata Urak przeminął wiele dziesiątków lat temu. Siły śmierci przez cały czas rosły w siłę i szykowały się do decydującego rozwiązania. Pozostałych przy życiu siedmiu lordów, zdając sobie sprawę z nadchodzącego, musi zapomnieć o wzajemnych obrazach , zniewagach i pchnąć na dalszy plan własną dumę i wzajemną odrazę. Muszą się zjednoczyć by stawić czoła , nadchodzącym czarnym chmurom w postaci Lorda śmierci, który postanowił zmienić cykl życia. Tak przedstawia się sytuacja w świecie, w którym przyjdzie nam zmierzyć się i pokonać Lorda śmierci Balkotha. Nie będzie to jednak łatwe zadanie do wykonania. Oprócz wojsk zwaśnionych Lordów, Lorda śmierci po naszym świecie włóczą się różne bandy renegatów. Ty drogi graczu startujesz z namiastką surowców i minimalną gwardią przyboczną. W takich oto realiach przyjdzie Ci stoczyć bój ze złem.


2. śWIAT FANTASY URAK.

      Pierwsze wrażenie po uruchomieniu Lords Of Magic jest bardzo pozytywne. śliczna i przejrzysta szata graficzna, oraz bardzo nastrojowa i dobrana muzyczka, stanowią o przyszłej atmosferze gry. W naszym świecie istnieje 8 różnych religii, związanych z ośmioma żywiołami :Wody, Ognia, Powietrza, Ziemi, Porządku, Chaosu, Życia i śmierci. Nasz świat poprzez kłótnie Lordów i niecne knowania śmierci chyli się ku upadkowi. Siedem świątyń należnych Lordom, zostało opuszczonych i mieszkają w nich zwolennicy śmierci(pierwsze zadanie to odbicie świątyni). Urak jest światem magicznym, zamieszkałym przez ludzi, krasnoludy, elfy, gnomy, trolle, cyklopy, smoki, jaszczury itd. Przedstawiciele tychże ras zachęcani złotem, piwem, kryształami i sławą wstąpią do twojej armii, by jako najemnicy przywracać ład i porządek. Twoim pierwszym zadaniem jak już wspomniałem będzie odnalezienie Wielkiej świątyni i odbicie jej. Jeżeli Ci się powiedzie, poddani odzyskają wiarę w twoją potęgę i magię, w zamian budując Ci warownię. Ponadto wyczyn ten przyczyni Ci sławy i od tego czasu wielu będzie porzucać swoje zajęcia by przybyć pod twoje sztandary. Centrum twoich posiadłości stanowi miasto, w którym znajdują się: świątynia, Tawerna, Bazar i Ratusz. Budowle te pozwalają na różną wymianę towarów, na przykład kapłani w świątyni oprócz zamiany złota w kryształy, potrafią również leczyć rannych żołnierzy , a także odprawiać egzorcyzmy. W pobliżu miasta natomiast usytuowane są baraki, wieża magów i gildia złodziei. Za odpowiednią opłatą możesz w nich wynająć najemników, którzy będą dla Ciebie walczyć, oraz zatrudnić magów którzy będą poznawali nowe czary.


3. ARMIE LORDÓW.

      Armie w Urak zorganizowano w bardzo specyficzny sposób. Ustalono tu, że oddział liczy trzech żołnierzy, a żaden Lord czy Mistrz nie powinien dowodzić więcej niż trzema oddziałami. Tytuł Mistrza otrzymują wszyscy którzy ukończą jedną z trzech szkól istniejących na Urak. Wojownicy przechodzą specjalne szkolenia, szkoląc technikę walki wręcz oraz w dowodzeniu. Magowie szkolą się w sztukach tajemnych, opanowywaniu i rzucaniu czarów. Po szkoleniu potrafią również opracowywać nowe czary, ale potrzebują do tego ciszy , którą zapewnia im przebywanie w bibliotece. Złodzieje natomiast uczą się jak potajemnie i niezauważalnie przekradać się przez tereny nieprzyjaciela. Uczą się także jak samemu wykrywać szpiegów. Ponadto ich szkolenie obejmuje również chwytanie żywcem Mistrzów i innych Lordów. Tradycja w świecie Urak nakazuje by każdy z Lordów wybrał jedną z profesji i przeszedł szkolenie. Zarówno Mistrz jak i Lord mogą przekazywać swoją wiedzę rekrutom. W tym celu muszą spędzić czas w odpowiedniej szkole (wojownik-baraki, mag-wieża, złodziej-gildia) i sporządzić wskazówki w szkoleniu nowych oddziałów.


4. BITWY I POTYCZKI.

      Przedstawienie bitwy jest z zasady podstawą gry strategicznej. Z obrazu jaki zobaczymy często powstaje ocena całej gry. W LOM bitwa rozgrywana jest w czasie rzeczywistym, ale wprowadzono coś w rodzaju podziału na tury. Nowością jest tu na pewno możliwość zapauzowania gry i wydania nowych rozkazów! Daje to graczom możliwość dokładnej oceny sytuacji na polu walki i niweluje przewagę komputera. Małym niedopatrzeniem producentów, jest brak możliwości rozstawienia swoich oddziałów przed bitwą. Stanowi to jedynie widoczną wadę w momencie gdy przed bitwą twoje oddziały są porozrzucane na przeciwległych krańcach mapy. Drugi negatyw to mało przejrzyste ustawienie terenu, zdarza się, że nie wiesz gdzie twoje armie nie mogą wchodzić. Ogólnie ujmując, bitwy rozgrywane są w sposób bardzo wyrażny i nie można się tu więcej czepiać.


5. HANDEL W LORDS OF MAGIC.

      Ciekawie przedstawiono w grze opcje handlu. Można się wymieniać prawie wszystkim. Jeśli masz nadmiar jednostek, a potrzebujesz nowego zaklęcia, szukasz artefaktu bądż masz na zbyciu jakąś kopalnię? To pozostaje Ci tylko odnależć przedstawiciela innego Lorda i możesz pohandlować. Także możesz rozdawać prezenty lub w zaborczy sposób żądać daniny.


6. WYMAGANIA.
Minimalne wymagania to procesor Pentium 75MHz, 16 MB RAM, CD-ROM x 8, WIN 95. Mile widziane to procesor Pentium 133 MHz, 32 MB RAM CD-ROM x 12.


7. OCENA.

      Lords of Magic jest grą niezwykle wciągającą. Ma bardzo dobrze rozbudowaną opcję multiplayer (kabel, modem, sieć lokalna) i wbudowany edytor map. Mocną stroną gry jest też kilka nowych rozwiązań. Myślę, że mogę przyznać jej spokojnie 8/10 i gorąco wszystkim polecić. Będzie to doskonała rozrywka na kilka wieczorów, a więc nie ma co dusić grosza. Dystrybutorem gry na terenie Polski jest firma IPS Computer Group.




dodaj swoją opinię

Opinie (0):

Nick:*
Treść:*
 
Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę S.A. moich danych osobowych dla celów związanych z zamieszczeniem opinii na stronach internetowych serwisu.
Wirtualna Polska S.A. w Gdańsku informuje, że zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, a ponadto Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
 
 

Dodana opinia pojawi się na liście za kilka minut

Ten materiał nie ma jeszcze opini. Masz okazję by Twój głos pojawił sie tutaj jako
pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

przejdź do forum wszystkie opinie (0)
obrazek

Proszę czekać - ładowanie treści...