gry
newsy
gry Top MMO

Flower

17.02.2009 00:02 | Autor: Grzegorz Kozak

Niesamowita podróż w artystycznie piękny świat snów... kwiatów.

Więcej na temat:
Flower

  • Developer: thatgamecompany
  • Dystrybutor PL: PS Store
  • Premiera PL: 2009-02-12
  • Platformy: PS3
  • przejdź do karty gry
Opisanie Flower, kolejnej gry twórców flOw, jest proste i trudne zarazem. Jeśli skupimy się tylko na warstwie technicznej, nie ma żadnych zawiłości – odpowiednio wychylając pad, kierujemy podmuchami wiatru, który unosi płatki kwiatów. Jednak cała otoczka i artyzm sprawiają, że mamy do czynienia z czymś nie poddającym się łatwemu zamknięciu w kilku słowach. Dla wielu Flower będzie głupotą, stratą czasu, kompletnym bezsensem niewartym złamanego grosza, ale jeśli szukacie takich emocji, których elektroniczna rozrywka dostarcza niezwykle rzadko, musicie wejść do świata snów.

Świata snów kwiatów oczywiście, bo o tym opowiada Flower. O wolności roślin zamkniętych w doniczkach i spoglądających na rzeczywistość przez szybę wielkomiejskiej kamienicy. Przenoszą się one w swych marzeniach na przepiękne zielone łąki, gdzie nie ma żadnych ograniczeń i gdzie mogą swobodnie zmieniać otoczenie. Autorzy mają nadzieję, że po tej podróży zmienimy się również i my. Brzmi to wszystko bardzo górnolotnie, ale możliwości do interpretacji Flower jest mnóstwo, co jest jednym z elementów zabawy.

Zadanie gracza sprowadza się do kierowania podmuchami wiatru i prowadzenia płatków w ich sennych podróżach. Robimy to poprzez odpowiednie wychylanie kontrolera, o czym na samym początku bardzo jasno informuje stosowny rysunek. Sterowanie jest banalne i co najważniejsze – funkcjonalne. Konsola bez problemów rozpoznaje ruchy i nie musimy się gimnastykować, aby dolecieć tam, gdzie chcemy. Oprócz kierunku mamy też wpływ na siłę wiatru i służy do tego dowolny przycisk na padzie, choć najlepiej używać spustów, gdyż wtedy możemy dowolnie sterować prędkością.

Zaczynamy od „wydmuchnięcia” jednego płatka z kwiatka, który aktualnie śni. Ulatuje on w górę, a pąk otwiera się. Wówczas zaczynamy latać i zbierać płatki z kolejnych kwiatów, za każdym razem sprawiając, że rozkwitają. Gdzie się pojawiamy, tam wkracza życie i otoczenie staje się kolorowe. Pierwszy etap to wizualny raj z zieloną soczystą trawą skąpaną w blasku złotego słońca spoglądającego z błękitu nieba. Graficzny artyzm Flower momentalnie wprowadził mnie w nastrój swobodnego odprężenia i relaksu. Do tego genialna muzyka i dźwięki w tle sprawiają, że rozgrywka staje się wręcz hipnotycznie wciągająca. Można naprawdę poczuć się jak na realnej łące.
dodaj swoją opinię

Opinie (2):

Nick:*
Treść:*
 
Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę S.A. moich danych osobowych dla celów związanych z zamieszczeniem opinii na stronach internetowych serwisu.
Wirtualna Polska S.A. w Gdańsku informuje, że zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, a ponadto Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
 
 

Dodana opinia pojawi się na liście za kilka minut

tejotl 2009-02-18 22:13:49

przedstawiciel gatunku ktorego sie najbardziej obawiam w kontekscie upadku klasycznych gier konsolowych - mini-gierka aspirujaca do miana "eterycznej podrozy w glab ludzkiej duszy" bedaca w rzeczy samej prosta sekwencja graficzna z muzyka w tle... zaraz pojawi sie jakis dodatek za 5euro w postaci "dodatkowego kwiatka" itp. niech dalej robia te gierki i chwala im za to ze staraja sie robic cos nowego, ale nikt mi nie wmowi ze to "artyzm"

Zgłoś do moderacji

Paski12 2009-02-17 18:51:19

Warto i i to jeszcze jak! Gra niesamowita.Pochłania całkowicie.Mało rzeczy na świecie odpręża tak jak ten kwiatuszek;)

Zgłoś do moderacji

przejdź do forum wszystkie opinie (2)
obrazek
Copyright © 1995-2014 Wirtualna Polska

Proszę czekać - ładowanie treści...